1782
Sök

Beslutsångest ang däck, R eller inte?

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Halloj !

Då var man här igen då. Har sett att mina däck som sitter på nu är helt slut och behöver nya. R däck 265 35 18 bak och 235 40 18 fram. Tänkt en del på R däck så som toyo r888 eller A048 däck men känns rätt onödigt då jag inte kommer köra mycket bana i år. Någon som har något bra alternativ för gatdäck?

Är mest ute efter något som inte slits så jätte fort och vill heller inte lägga pengar som får bill gates att tänka om.

Mvh

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
8 mars 2012
Budgetskrotgummi jag körde på var nexxen, funkade fint för fort iväg framåt och nogorlunda för svänga.
Jag behövde inte sälja min själ/stjärt även fast de tog slut efter en sommars hårt åkande.
Nexen N 3000 har jag för mig det var. Kolla på däckonline om dom har din önskade dimension.

Du kommer bara vika den kring nån stolpe ändå om du blir bortskämd med r-däcksgrepp :p

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Tack wadde, ska kika på de! haha njae men R däcken jag körde med var ganska slut redan då så tog det rätt lugnt vettu :p nu får jag tillbaka motorn nästa helg och då vill man ju inte hamna i diket när man gasar lite grann wink

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Michelin Pilot SPORT PS2 ska vara riktigt jäkla bra har jag även hört, men dom kostar ju en hel del också..

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
8 mars 2012
Ja min rekomendering lutar lite mera åt att de är billiga och bra. Inte bra med billigt pris.
Men okej för budgetdäck ändå, inte linglong eller interstate som är tjära på en rulle tejp.

Och du vet ju hur däcken brukades på audin också så.

Jo pilot sport är finfinfint. men då får du komma med mig och gå lite på malmskilnadsgatan sen när jag vill ha pengar till torrsump.
Senast redigerat av wadde (8 mars 2012)

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
wadde skrev:
Ja min rekomendering lutar lite mera åt att de är billiga och bra. Inte bra med billigt pris.
Men okej för budgetdäck ändå, inte linglong eller interstate som är tjära på en rulle tejp.

Och du vet ju hur däcken brukades på audin också så.

Jo pilot sport är finfinfint. men då får du komma med mig och gå lite på malmskilnadsgatan sen när jag vill ha pengar till torrsump.

hahaha okey big_smile jag får se hur jag gör wink

1 758 Inlägg
8 mars 2012
Du tänker väl inte köra R-däck på gatan?

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
schnauz skrev:
Du tänker väl inte köra R-däck på gatan?

Så mycket bana behöver inte betyda inge bana alls wink närå men de ska förmodligen bli lite både och smile

1 515 Inlägg
8 mars 2012
Falken FK452 är perfekta gatudäck/bandäck. Funkar både på Bana samt Gata smile

Inte lika bra som R däck på bana kanske, men de funkar riktigt bra även för det.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Funderar även på pirelli p zero däck om någon har testat dem smile

huh?
10 427 Inlägg
Tryck och pys-åka
884 Inlägg
8 mars 2012
Ajustfan: Falken ! De är varmt rekomenderade , hade glömt dem.
Det är bra och snällt pris , som tippar mer åt bra-hållet än mina nexxen.
Såklart finns de en upsjö av modeller.
Hade falken på race-citran förut. Dom klarade rätt bra att hålla 450hk till backen med en bil som inte vägde över tonnet.

STHLM(S)LOW CREW!
564 Inlägg
8 mars 2012
Kör som jag.. goodride heter märket. stenhårda och slitef ingenting . kostar typ 3lax. livsfarliga i regn Hahahaha :-)

STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
charem skrev:
Kör som jag.. goodride heter märket. stenhårda och slitef ingenting . kostar typ 3lax. livsfarliga i regn Hahahaha :-)

haha då lär du ju inte få nå grepp heller wink

1 948 Inlägg
8 mars 2012
r däck suger till vardags...

Gör som jag, michelin pilot super sport. Dom är framtagna för att vara ett vanligt prestanda däck SOM ÄVEN klarar av att köras med på bana. Läs gärna automotorsport test.

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
baltis skrev:

Gör som jag, michelin pilot super sport. Dom är framtagna för att vara ett vanligt prestanda däck SOM ÄVEN klarar av att köras med på bana. Läs gärna automotorsport test.

Okej, har dock hört att de slits om man behöver dra en bromsplatta hehe :p

1 948 Inlägg
8 mars 2012
Dummle skrev:
baltis skrev:

Bromsplatta?

649 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
baltis skrev:
Dummle skrev:
baltis skrev:

Bromsplatta?

hehe menar att de inte e så slitstarka :p

1 948 Inlägg
8 mars 2012
Dummle skrev:
baltis skrev:
Dummle skrev:

Bromsplatta?

hehe menar att de inte e så slitstarka :p

Hehe ne men du har istället ett jävligt bra grepp i dom, även när det är blött. Kostar att ligga i topp smile Kör min bil 500-700 mil om året och brukar räkna på att framdäcken ska hålla 2 säsonger och bakdäcken en...

usch fan... kom precis på att jag har ca 20kr/milen i däckkostnad... haha och så klagar folk på att soppan e 50öre dyrare än den var för ett år sen... big_smile
Senast redigerat av baltis (8 mars 2012)

169 Inlägg
8 mars 2012
Dunlop sp super sport race är väll trevliga med:)

Black Shadow Racing @ FaceBook
---------------------

Sök