5346
Sök

Fumoto drain valve...

Eldknast
915 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Någon som testat dom här?

http://www.fumotousa.com/

Väldigt populära i USA...

Tiden är rolig när det går fort... :)

3 235 Inlägg
15 mars 2012
Har aldrig testat eller hört om. Säkert smidig sak för dem som kör på bana eller tävlar och byter olja ofta.
På min bil hade jag nog inte vågat montera en sådan, standardplugg och kopparbricka känns tryggast.

146 Inlägg
15 mars 2012
engolf skrev:
Har aldrig testat eller hört om. Säkert smidig sak för dem som kör på bana eller tävlar och byter olja ofta.
På min bil hade jag nog inte vågat montera en sådan, standardplugg och kopparbricka känns tryggast.

kan säga att jag jobbar med i princip samma sak fast under mycket högre tryck och om den konstruktionen (borrad kula med tätning) håller tätt för 400 bar så bör den hålla för motortrycket och dess olja wink

OnT: kommer som ovan köra vidare på vanliga pluggen men är en smidig sak om man vill ha ett smidigt och icke kladdigt oljebyte smile
Senast redigerat av mustang07 (15 mars 2012)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 mars 2012
Det första jag tänkte på var; "Undra hur den där kommer se ut efter en svensk vinter"

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

3 235 Inlägg
15 mars 2012
LeafBox skrev:
Det första jag tänkte på var; "Undra hur den där kommer se ut efter en svensk vinter"

Det som oroar mig mest är hur mycket den kommer sticka ut där under tråget...

Eldknast
915 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
På många bilar sitter pluggen lite vinklad så det är inget problem. I USA diskuteras det att det är problem på off-road bilar bara men inte för vanlig körning eller bilar som har hasplåt eller plastskydd under bilen ändå.

Tiden är rolig när det går fort... :)

3 235 Inlägg
15 mars 2012
På min bil är pluggen vinklad nedåt, så den sticker ut några millimeter, och den långa ventilen kommer nog nog sticka en hel del. Men det är kanske bättre på andra bilar/modeller.

Fri fart för ett fritt folk!
15 018 Inlägg
15 mars 2012
skoj tills grann ungarna kommer på att man kan förstöra grannens dag totalt smile

näe man har en plugg som man vet att den håller tätt

anser man att tiden det tar att skruva loss plugen tar för lång tid
är problemet snarare den som håller i verktygen än något annat smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök