Hjälp med mått, eller köpa en färdig tomlåda? värt det?

snooper
16 mars 2012 · 12 Inlägg

Hejsan jag är en riktig amatör ang billjud.

Men nu är de så här, min polare som kan en del med billjud sa att jag skulle köpa
" http://www.autohifi.se/?category_id=251 … _id=RE-120 " och att jag skulle till ett företag.

Nu har jag fått hem allt och när jag frågade vart företaget låg som skulle göra lådan åt mig sa han Göteborg, de är alltså 6h körtid för mig, vilken pajas.

Jag vill ha en låda men jag behöver verkligen inte ha 180L som står på sidan, utan jag har kollat runt på ljudia.se och tomlåder och hittar bara 35L -55 Liter.
Ska jag köpa en sådan ? men kommer de låta sämre ? på vilket sätt sämre?

för jag har hållit på att fixa eget mått för en 70-120L men får inte fram något alls.

har testat BassBox Pro 6 men förstår inte ett skvett, är de verkligen så här svårt att fixa mått?

Ja men nu till frågan, ska jag köpa en färdig tomlåda på 35-55L 499:-
eller är de värt att bygga en egen på 70-120L ????:-

vad tycker ni, och tack så himla mycket för att ni tog er tid och läsa allt sk*t jag skriver.

BJonsson
16 mars 2012 · 4 074 Inlägg

snooper skrev:
Hejsan jag är en riktig amatör ang billjud.

Men nu är de så här, min polare som kan en del med billjud sa att jag skulle köpa
" http://www.autohifi.se/?category_id=251 … _id=RE-120 " och att jag skulle till ett företag.

Nu har jag fått hem allt och när jag frågade vart företaget låg som skulle göra lådan åt mig sa han Göteborg, de är alltså 6h körtid för mig, vilken pajas.

Jag vill ha en låda men jag behöver verkligen inte ha 180L som står på sidan, utan jag har kollat runt på ljudia.se och tomlåder och hittar bara 35L -55 Liter.
Ska jag köpa en sådan ? men kommer de låta sämre ? på vilket sätt sämre?

för jag har hållit på att fixa eget mått för en 70-120L men får inte fram något alls.

har testat BassBox Pro 6 men förstår inte ett skvett, är de verkligen så här svårt att fixa mått?