Det enda jag kan utgå ifrån på är diverse teoretiska värden, då får det bli en sån beräkning.
Steget kan ge 800 WRMS i 1 Ohm enligt specen, eftersom det inte står vid vilken spänning så räknar jag med 14,4 V. Verkningsgraden i 4 Ohm är 85% enligt specen, i 1 Ohm brukar verkningsgraden minska och 75% är en siffra som får anses vara bra i så fall. Kör man steget riktigt hårt vid 1 Ohm så bör strömförbrukningen kunna komma upp till 74 A om alla beräkningar stämmer.
Bilens egna saker, tex belysning och motorelektronik, vill ha en del av kakan. Jag tror att 25 A inte är en overklig siffra där med tanke på att min 240 med mekaniska insprutningen drar ca 23 A med endast halvljuset påslaget och motorn på tomgång.
Tillsammans hamnar vi på ca 100 A, då går generatorn 10 A back. Detta alltså under förutsättning att steget belastas med 1 Ohm och körs riktigt hårt, att verkningsgraden är 75% och att bilens egna saker kräver 25 A. En gissning med andra ord.