Turbokonverterad med dessa grejer. Jperformance grenrör, 16T Turbo, 2,5" avgas från turbo, Intercooler från saab 900, 2,5" tryckrör, Extrasprut, AEM bredbandslambda, Ladd och oljetrycksmätare, 2 grader kallare stift.
Update! Köpte en till 90 graders silicon slang och lite avgas delar till tryckrör. Bonusbild, fick dessa bromsskivor idag. Inpassning av tryckrör, dom blir iväg lämnade på svetsning imorgon så att det blir tätt och fint Svetsade i en bit i downpipen också så nu tar den inte i tråget längre.
Sen mätte jag vad jag behöver för slangar till turbon osv. ska fixa det imorgon.
Tycker det är lite dåligt med kommentarer? något som bör förbättras i tråden?
Karri-92: Jag vet inte så mycket om skivorna tyvärr, men det var tydligen tänkt att dom skulle sitta på en Saab förut iaf Joseefiiiine: Tack så mycket, ja det kommer jag göra
Ser bra ut! Skivorna ser jag att du lätt kan borra om bult mönstret till 4/100. Bara du vet någon som Cnc maskin och svarv. Sedan bygger du en adapter mellan fjäderbenet ut till de nya oken. Har du Abs i bilen?
Streetan: Tack så mycket:) okej, ja vi får se vad jag ska använda dom till. som du skriver så lär det gå att göra om dom så dom passar. nepp abs har jag inte Wonderboy_: Tack så mycket
Fick tillbaka oljetråget från svetsning och maskintvättning idag, så slipade av det och målade. Lindat tryckrör Lindad Downpipe, har även svetsat i lambda muttrar för orginal lambda och bredband. Målat motorfäste och fästen till Ic.
Nice! Se bara till att tvätta ur tryckrören och dra om det går igenom en ren trasa inne i rören så det inte ligger kvar någon skit eller löst sittande svetsloppor som kan åka in i motorn när du startar den för första gången med sakerna på.
Yes det blir orginal botten med lite ladd, hoppas det håller
streetan skrev:
Nice! Se bara till att tvätta ur tryckrören och dra om det går igenom en ren trasa inne i rören så det inte ligger kvar någon skit eller löst sittande svetsloppor som kan åka in i motorn när du startar den för första gången med sakerna på.
Tack för tipset, har blåst ur dom för att få ur lös skit