2842
Sök

Rengöra eller reparera Luftmassemätare?

8 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Hej,
Tror lmm'en krånglar på min 9-5 -02:a. Får felkod på den och har trycktestat utan att hitta läckor.

Min fråga är om det är meningsfullt att försöka tvätta ur och rengöra mätaren. Hittade några klipp om det på youtube så kanske värt att testa innan man lägger nån tusing på en ny??

Kanske vettigt att kolla upp en begagnad?

Vad tror ni?

Tack på förhand!

Turbo?
440 Inlägg
17 mars 2012
Vet dock inte om det är något känt problem att dom brukar klägga igen eller så på 9-5.

Annars så skulle jag nog köpt en ny på engång om den är trasig, jag ser ingen mening med att försöka tvätta den om den inte är väldigt kläggig då.

om en begg inte ser väldigt bra ut och som är markant billigare så skulle jag inte köpa en begg.

Det är min åsikt.

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

1 366 Inlägg
20 mars 2012
Det kan fungera skitbra att rengöra LMM. jag har gjort det både på min GTO och Bmw 328. spruta rikligt med bromsrengöring på trådarna. Om du inte är klåfingrig så kan du dra väldigt försiktigt med en tops. annars brukar detta räcka. låt den lufttorka

e24-gubbe skrev:
Hej,
Tror lmm'en krånglar på min 9-5 -02:a. Får felkod på den och har trycktestat utan att hitta läckor.

Min fråga är om det är meningsfullt att försöka tvätta ur och rengöra mätaren. Hittade några klipp om det på youtube så kanske värt att testa innan man lägger nån tusing på en ny??

Kanske vettigt att kolla upp en begagnad?

Vad tror ni?

Tack på förhand!

Sök