4156
Sök

Problem med helljus, BMW E39

11 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Hejsan, har problem med helljuset på höger sida på min bmw. Undrar ifall någon här kan hjälpa mig. Problemet är alltså, kablarna som kommer till helljuset får ström hela tiden, även fast jag har av alla lampor, har av strömmen och tar bort nyckeln så lyser helljuset på höger sida. Drog ur kontakten tillfälligt men bör få det reparerat så fort som möjligt. Finns det något man kan göra själv eller skall bilen in på verkstad?
Tacksam för svar!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 mars 2012
Det lät väldigt konstigt, har du ställt frågan på AP? Finns mycket kunnigt Bmw folk där:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
18 mars 2012
Det är styrdosan eller vad det heter till helljuset som pajat ganska vanligt på E39 tyvärr.
På autopower finns de GDS info med bilder på hur du kan fixa det.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

11 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Tackar, jag hittade instruktioner på autopower om hur jag skall få felet reparerat.
Nu uppstod ett till fel på bilen, centrallåset fungerar ej som det skall. Säkringen i handskfacket brinner hela tiden. När jag trycker "lås upp" på nyckeln, öppnas ändast framdörrarna, båda bakdörrarna och bagageluckan lämnar i lås. Detta hittade jag inget om på autopower.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
18 mars 2012
Det är oxå ganska vanligt på Bmw tyvärr byt säkringen till en större. Har haft det felet på min 1:serie E39 / båda mina e61:kr och båda mina e90 bilar tyvärr.

På mina bilar (ovan) har de slutat att fungera och levt sitt eget liv sedan när jag bytt säkringen till en större så funkade allt som vanligt igen big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

11 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
Var får man annars tag på en sån transistor som skulle bytas för att helljuset skall börja fungera igen?

Sök