5931
Sök

HJÄLP! Var hittar jag silver mettalic fälgfärg?

17 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Jag har varit på biltema och provat deras fälg färger, men dem har inte mettalic i deras färg.

Jag har en opel corsa b som har silver metalic på deras orginal fälgar. Altså om man kollar på färgen så är det typ glitter i färgen om ni förstår vad jag menar. Skit snyggt. Jag vill hitta samma färg och bättra fälgarna med.

Någon som vet original färgkoden till dessa fälgarna eller vart jag kan få tag på sådan spray färg med säkerhet? Har redan slipat och primat fälgarna, behöver bara original färgen nu.

Hoppas ni kan hjälpa mig!
Thanx in advance smilecool

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 mars 2012

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

3 354 Inlägg
18 mars 2012
JaggaChafen skrev:
Öhhh

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o … rg-367402/

Visst har dom silver

metallic?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 mars 2012
Hur skall man lyckas å få silver utan metallic hade du tänkt dig då ??

Då blir den ju bara grå isåfall.

Metallic i guld med annars hade den vart gul smile

17 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
jag har provat både silver och aluminium färgen från biltema. Den med silver nyansen hade samma färgton, men den hade inte skimret som mina fälgar har. Altså ja menar glimmret i färgen.

Förstår ni vad ja menar. Det är därför den måste va metallic då det är dem som brukar ha de flimmriga i färgen. Så att det sprakar fint i solen.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 mars 2012
Du vill alltså han en färg med mer metallic i en Biltemas.

Testa sprayen dom har på närmsta OK mack då

2 982 Inlägg
18 mars 2012
ta med dig färgkoden till färghandlarn så blandar han till några burkar med den färgen du vill ha

17 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Tror inte en mack har bra färger hemma, tänkte kolla med mekonomen annars och fråga om dem har metallic, men tror dem bara har vanlig silver färg.

Annars kan jag tänka mig att gå till nått företag som kan blanda den metallic färgen ja vill ha på burk.

Biltemas färger stämmer aldrig. Köpte krom färg hos dem o de v vanlig silver färg.

17 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Rock-Star skrev:
ta med dig färgkoden till färghandlarn så blandar han till några burkar med den färgen du vill ha

Jo det är sista alternativet. Tror de kan bli ganska dyrt o få 2st 400ml burkar blandade??

17 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Hittade dett på mekonomens sida. Vet inte vad dem menar men dem har i alla fall en färg som kallas för  KRISTALLSILVER.

Kan det vara den färgen som jag söker?

Fälgfärg / Färg
Info: Avsedd att användas till bilen och husvagnen. Bästa resultat erhålles om man använder sig av en grundfärg innan fälgfärgen appliceras.
Artikelnr: 41-AK2233037
Artikel: Fälgfärg
Fabrikat: Auto-K
Förp.: Kristallsilver
Förp.: Spray 400 ml
Info: Mycket stark och motståndskraftig färg som ger fälgarna ett långvarigt skydd mot stenskott etc. OBS. Auto-K fälgfärg skall ej överlackeras med klarlack. Vid behandling av aluminiumfälgar används enbart Auto-K fälgklarlack.
Info: Kristallsilver
Info: Auto-K
Pris: 124.00 kr

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 mars 2012
Den e förmodligen mer metallic i ja

17 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Ja tar o kollar med mekonomen i morrn och ser ifall dem har den färgen ja söker. Ska fråga ifall dem kan prov spraya den, men antagligen kommer dem inte att vilja göra det.

Jag ska bara ha ett lager så det täcker och ser fint ut. Men vissa färger kräver mer än 1 lager för att täcka.

Sök