Byta växelspaksknopp på Polo -95

Jarppi
26 mars 2012 · 5 Inlägg

Tjenare, har sökt igenom forumet och kollat runt på google men hittar inget svar. I trådarna som redan finns så är svaren två olika och inget verkar funka för mig. Har ett brutet revben vilket gör att jag inte kan ta i med våld (om de nu skulle behövas). Skruva verkar inte funkar, får inte upp damasken och klarar inte av att dra bort den.

Alla svar uppskattas.

Mrpotatohead
25 januari 2013 · 6 Inlägg

Bump!

MPv6
25 januari 2013 · 240 Inlägg

Här är en filmsnutt på när jag och en polare böt knopp på min Golf 4:a om det kan vara till nån hjälp:
http://www.youtube.com/watch?v=NgifQXSEkkM

Det beror lite om du vill ha kvar detaljerna till knoppen som sitter på i nuläget HELA. Det hade inte jag när vi hade fått bort min. Tång, små mejslar och ganska mycket våld krävdes för oss iaf.

bavarian
25 januari 2013 · 17 Inlägg

Har bytt på min gamla ibiza som är i princip samma bil och den kunde man skruva av.
Man får skruva rätt många varv och den satt hårt.
Tog loss damasken på polarens vw polo i sommras och vill minnas att den satt fast med ett metallclips.
Vet dock inte hur man får loss damasken på ett sätt så att den är hel, vi slet bort den bara. Polarn var inte så rädd om den blien.

Odii
28 januari 2013 · 65 Inlägg

om jag inte minns helt fel när jag byte på min polo so plockar man bort "kåpan" som är för handbroms och växel spaken. på det sättet kommer damasken fram och den går att trä up till knoppen där det sitter ett metalklipps som man pillar bort med en skruvmejsel. sen kommer allt lös, å man monterar den nya knoppen.

Volvo v70 t5 "VIP" (1997)
Volvo 940 Turbo "Odiis 8v turbo" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang