Ja då vart den en långdag i garaget igen! Fick börja med att flytta en helv massor av skot bilar utanför garaget för att en så där slammed bil (Slamm) skall komma och tömma brunnfan utanför!. Tog ju inte en timme precis sukk!.
Men väl inne i garaget fick jag fått av hjälpfjädrar och igenomslags gummi! Ner kom bilen! skönt att det börjar hända något! Gott för samvetet. :thumbup: Det är lite bilar i garaget nu :? Ja det är inte mkt kvar tills det tar i! Får ta och kapa upp här bak med om ifall att!.
Och nu till det mysiga här!. :thumbup:
Riktade till slutburken! Stört mig på att den vart lite sne!.
Så nu har den äntligen fått krypa ned mot backen. Hoppas ni gillart.
Undrar verkligen hur det kommer vara att åka den sådär. Jag körde min golf 3 också så låg som din är. Gick ej få in fingrarna under frontläppen. De skrapade i på de vita mittlinjerna samt när man bromsade så åkte framläppen i marken ^^ Körde dock bara så i en vecka ca 1-2 mil om dagen. Sen sålde jag bilen
såg nu. du skulle nästan haft fälgarna i 16" istället. hade nog fyllt ut hjulhuset bättre. nu ser det ut som din bakre fälg är låångt fram i hjulhuset.
såg nu. du skulle nästan haft fälgarna i 16" istället. hade nog fyllt ut hjulhuset bättre. nu ser det ut som din bakre fälg är låångt fram i hjulhuset.
Fast det har ju inget med fälgstorleken att göra. Många bilar blir så i baken när man sänker, hjulet åker "fram" för att det blir fel vinkel på allt. Även min gör så (se bild). Hade han kört 16" hade hjulet hamnat ännu närmare framkanten på skärmen
Fast det har ju inget med fälgstorleken att göra. Många bilar blir så i baken när man sänker, hjulet åker "fram" för att det blir fel vinkel på allt. Även min gör så (se bild). Hade han kört 16" hade hjulet hamnat ännu närmare framkanten på skärmen
bara att köpa bakaxel shims eller vad de heter så kommer hjulen mer centrerade i hjulhuset och om jag känner denna mannen rätt så är det något som kommer (perfektion vill han ha som andra namn)
btw blev grymt bra detta mannen gött att du fick i ordning andra sidan med fast än att din trogne vän(Me) var tvungen att dra
bara att köpa bakaxel shims eller vad de heter så kommer hjulen mer centrerade i hjulhuset och om jag känner denna mannen rätt så är det något som kommer (perfektion vill han ha som andra namn)
btw blev grymt bra detta mannen gött att du fick i ordning andra sidan med fast än att din trogne vän(Me) var tvungen att dra
Shims ändrar ju bara camber(& toe)? Känns som att det behövs lite mer än shims för att flytta hela bakaxeln några centimeter bakåt
Shims ändrar ju bara camber(& toe)? Känns som att det behövs lite mer än shims för att flytta hela bakaxeln några centimeter bakåt
såg för länge sen i en tråd från usa där dom hade gjort en adapter platta för att flytta tbx hela axlen 1-2 cm går även göra ovala hål i in fästningen
Hos här visslade det igång Ja Det fick bli 15" även om 16" sitter bättre på dessa karosser!. Fick så bra pris på mina dröm fälgar så nappade dom såfort jag fick pengar till dem! Och dem kommer sitta där dom sitter nu!. Det blir däckdimensions byte fram för att fylla ut mer så det blir bättre fitment!(Däckkant mot skärmkant). Blir 185/45 istället för 165/45 som sitter på nu
menar så klart inte cambershims utan bakaxelshims;)