3392
Sök

Byte av framlyktor, Honda Del Sol

3 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Hejsan.. Jag har precis kört igång mitt nya projekt som är en honda del sol och på denna har jag fyra framlyktor där två är för halvljus och parkeringsljus medans de två andra är för helljus, tänkte fråga om någon vet om jag kan koppla samma detta på något sätt och byta lampa så jag bara har två lyktor fram ( som alla andra bilar). hoppas ngn förstår sig på min förklaring och kan hjälpa mig... Tack på förhand...

finns bild länkad

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177106/177106-a4da3ef0f3b3fe8aa2d75d9319b0bfd2.jpg
Senast redigerat av Dieselsmurfen (27 mars 2012)

Vad är det för lampor i strålkastarna nu då? smile

För att koppla om dem är lätt, men du kommer troligtvis behöva byta sockel som passar den nya hel/halv-ljuslampan smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

3 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Det vet jag fan inte... är det så enkelt att man bara kan byta sockel och isåfall var fan får jag tag i rätt sockel för ett bra pris?

Är nog inte plug&play, du kommer nog kanske komma att behöva modifiera lamphuset för att få fast den nya lampan ordentligt smile

Lättast är väl att åka till närmsta skrot, ta lampa och sockel från någon bil med t.ex. H4-lampa

Svåraste blir nog att få halvljuset att bli rätt

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

3 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
jo fan, men vet ej om lamphuset passar från ngn annan modell och isåfall vilken? för har ju inte sett ngn del sol på skroten...

Sök