2764
Sök

Problem med ecc panelen. Volvo s80

2 600 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
hej har fått problem med min ecc panel för att ta det i rätt ordning så märkte jag att en lampa hade slocknat igår och imorse så lös den så fint igen bra tänkte jag smile men så skulle när jag skulle starta och köra igen så var lampan släckt och doftar lite elektronik var hemma igen stängde av bilen och märker att ecc panelen fotfarande lyser och den lilla fläkten som sitter i panelen går fotfarande och gick i några minuter öpnna dörren och den starta igen  och nu mera så starta ecc panelen varje gång du öppna dörren eller har stängt av bilen vad fasiken har hänt? bilen är en volvo s80
Senast redigerat av Dieselsmurfen (27 mars 2012)

gör som jag kör gubba racer=)

* Voff voff *
10 997 Inlägg
27 mars 2012
Att den lilla fläkten i panelen går ett tag efter du stängt av bilen samt börjar gå när du öppnar dörren är helt normalt.

Dock ska fläkten, om den är frisk, inte höras annat om det är helt tyst i bilen och du mer eller mindre lägger örat mot panelen...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 600 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Brådhis skrev:
Att den lilla fläkten i panelen går ett tag efter du stängt av bilen samt börjar gå när du öppnar dörren är helt normalt.

Dock ska fläkten, om den är frisk, inte höras annat om det är helt tyst i bilen och du mer eller mindre lägger örat mot panelen...

//Brådhis

den brukar inte gå sen så brukar inte belysningen i ecc panelen lysa när man öppnar dörren eller efter man stängt av bil

* Voff voff *
10 997 Inlägg
27 mars 2012
klimpan skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

den brukar inte gå sen så brukar inte belysningen i ecc panelen lysa när man öppnar dörren eller efter man stängt av bil

Alltså... Att den lilla fläkten bakom gallret i ECC-panelen går ett tag efter du stängt av bilen och att den startar när du öppnar dörren ÄR normalt. Alla S80, S60 och V70N fungerar så!!!

Däremot att din ECC-panel lyser efter att du stängt av bilen är inte normalt. Har du några felkoder från ECC´n?

Har du provat att helt enkelt bryta strömmen vid batteriet? Ibland kan saker och ting hänga sig i dessa bilar...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (27 mars 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 600 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
aa ok=) nu har hela belysningen i panelen slocknat nu fatta inte vad som är fel inga fel koder är utlästa än.

Sök