4652
Sök

Nya framhögtalare på Passat. med eller utan delningsfilter?

19 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Hej

Efter att jag köpte nytt steg till mina original dörrhögtalare så lyckades jag spränga dem när jag höll på att ställa in steget (Y) Så nu har jag fått öppnat upp plåndboken ännu mera och köpt mig ett par JBL GTO6508C (rätt säker på att de är dem) 6,5" + skrika.
Har fått borrat, klippt bort och mixtrat för att få allting att passa in i dörren.
Men mitt problem för tillfället är att jag kan inte riktigt se hur jag ska kunna koppla delningsfiltret till slutsteget. Den enda lösningen som jag ser är att måste dra nya kablar ifrån steget och sen igenom dörren på något vis för att kunna koppla sig på filtret.
Hittar tyvärr inge kopplingsschema för att närmare förklara mitt dilemma. Men kortfattat, det går 4 kablar ifrån dörren, men det går bara 2 st in i stereon (originalt)

Så min fråga är väll igentligen om passaten har ett inbyggt delningsfilter och om man kan spela utan delningsfilter utan att behöva vara rädd för att spränga någon mer högtalare.

Andra kan dom...

2 665 Inlägg
28 mars 2012
Din sista fråga:
NEJ du krachar diskanten nästan på en gång! 6,5 överlever utan problem.

Men det är filtret som ger bra ljud så utan filter krachar ljudet också.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

19 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Ok tack för svar. Då får jag försöka dra kablar genom dörren då >.<

Andra kan dom...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 mars 2012
Går det inte att sätta filtret i dörren då och koppla kabeln som går ut i dörren till filtrets ingång?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

19 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Som de sitter original
2 kablar ifrån diskant, 2 kablar ifrån högtalaren går in i bilen mot stereon. Alltså 4 kablar, men in i stereon går det bara 2 kablar. Och jag vet inte vart de 4 kablarna går ihop till 2, och vet heller inte varför.
Det ser ut som att det skulle sitta ett delningsfilter inne bland all inredning och all annat kablaget. Hoppas du förstår hur jag menar^^
För jag kan ju koppla in i filtret, men det svåra blir sen att koppla +- ifrån filtret till steget utan att behöva dra nya kablar genom dörren, vilket verkar vara ett pain in the ass.
Senast redigerat av Thaampe (28 mars 2012)

Andra kan dom...

19 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Såg nu att jag har sett fel och vet nu hur jag ska koppla. Men tack för svar angående delningsfiltret smile

Andra kan dom...

Sök