11085
Sök

säkringarna går när jag startar stereon

1 Inlägg
13 september 2006
Trådstartare
Hej jag har en lite peugot 106 xr
när jag skulle koppla in en gammal kassetbandspelare i den igår
så funkade bandspelaren så länge jag inte startade bilen när jag satte igång bilen så small säkringen för vindrutetorkarna och bilstereon???? i bilen sitter det en sockerbit med en vit tjock kabel en grå lite smallere och vid sidorna sitter högtalar kablarna så är tunna i orange och grå färg
jag köpte nu iso-bitar där jag i den bruna biten kopplar högtalarna, nu det det som jag tror jag gör fel den svarta biten den har en röd en svart en gul en blå och gul och en vit kabel. jag har kopplat den röda till den vita tjocka och den svarta till den lite smalare gråa på bilens socker bit. Det funkar som sagt när bilen inte är på men sen så smäller det. Den gula sladden på iso står det constant. kan någon berätta för mig vad de olika kablrna gör på iso biten och om ni vet på min bils sockerbit så ska jag nog kunna sätta ihop det rätt
mvh Stavros
föresten den säkringen som smäller är en 25:a ska jag sätta i en 30 kankse?

914 Inlägg
13 september 2006
du ska inte byta säkring till en störe bara risk för att du får kabel brand.. Den det står constant på ska ha konstant ström det är memory kabeln. Låter ju som att du har satt plussen från tändningen till jord på cd:n.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 september 2006
Går det att starta stereon utan att ha tändningen på?? Kolla om det du tror är jord har kontakt med jord... Har postat innan hur stiften ska sitta, bara o söka...

Sök