3168
Sök

Hjälp mig med mitt ljud :)

3 187 Inlägg
7 april 2012
Equality skrev:
Men det funka ju fin fint förut men efter justeringar på steget blev det fel för basen, Generator vinet försvinner inte vilken är Signal jorden, JORDAT stereon bra och steget bra!

hur vet du det? bara för att du TROR att du jordat bra så är det inte så..

så frågar IGEN vart exakt har du jordat? (svara inte i karossen, utan EXAKT vart)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 april 2012
TT-Avant skrev:
Om han ska dra så långt ifrån alla strömkablar han kan få han ju dra dem på utsidan av bilen. En nyare bil (ja även gammal 740) har ju fullt med strömkablar i hela bilen!
Har skrivit det förr och skriver igen. Har man minst 2Volt på sin lågnivå utgång, så får man INTE STÖRNINGAR, pga att man har signal och strömkablar brevid varandra!!! Då borde jag ha och alla bilar jag monterat i ha MASSOR med störningar, men det händer bara inte. Detta är en "GAMMAL" skröna som va sann för 12-15år sedan när man hade, som MEST 1Volt på signalkabeln!
Får man problem idag, så ska man kolla över sin installation i ÖVRIGT, för då har man klart andra problem!

Givetvis, men jag tänkte främst på den lite fetare strömkabeln till slutstegen. Tex om man drar lågnivå på vänster sida så drar man strömkabeln till höger. De flesta strömkablar i en bil är ju inte 30-50mm2 och ger således inte lika mkt störningar.

Jag monterade min 35mm2 och lågnivå i samma tröskel, vilket gav kraftigt generatorvin, när jag flyttade över lågnivå till andra tröskeln så försvann det.. Så visst kan man få det även idag. Sen har jag ingen high-end lågnivåkabel, så det kan ju också spela in. Man kan ju iaf göra det från början för att kunna utesluta det vid ev. problem.

Sök