Saab 9-5 As3 Harman kardon.

G1zm0
4 april 2012 · 41 Inlägg

Ska ev köpa en 9-5 med As3 Harman kardon, är min 3e Saab isf och har alltid tagit bort orginalskiten på 20 respektive 40w typ, visserligen äldre modeller men ändå. Hur är ljudet i detta system? Något att hänga i granen eller bara att byta ut kanske, ljudet är viktigt för mig i en bil men det är kanske rentav värt att spara?

Samt hur är det med stereon, finns det aux? Även krångligt att sätta dit en baslåda eller det klabbar med stereon då, har för mig att på vissa modeller måste man in i styrsystemet och hålla på för att få det att funka, och billjud är inte min starka sida. Årsmodellen är 99 förövrigt.

Senast redigerat av G1zm0 (4 april 2012)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 maj 2012 · 6 170 Inlägg

Jävligt illa att du inte fått svar ännu tongue

Aja, nu när jag ändå hittade den här tråden och eftersom jag har en 9-5 sedan med AS3 så kan jag ju lika bra ge dig ett svar...

AS3-systemet låter i mitt tycke riktigt bra, det enda man behöver "åtgärda" om man tex gillar musik med mycket bas är just basen som inte klarar av ordentligt med bas utan det låter bara illa på hög volym. Det är inga problem att sätta dit en extra baslåda tillsammans med originalstereon eller att byta stereo och ha kvar originalsteget och högtalarna, även rattknapparna kan man få att funka med dom flesta eftermarknadsstereos för några hundralappar.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
funkyp
14 april 2013 · 118 Inlägg

Hej, vad glad jag blev när jag fann denna tråd. Har haft en undran om just baslåda och H/K slutsteget ett tag nu. Tillåt mig ställa en dum fråga bara. Hur gör jag för att enklast koppla in en baslåda, för jag antar att det inte finns en utgång på slutsteget. Min är en sedan med 6.9 utan baslådan. Jag håller med om att basen är alltför tunn i de flesta ljudförhållanden!

Senast redigerat av funkyp (14 april 2013)

kwamex
17 april 2013 · 221 Inlägg

Jag står med samma fråga som ovanstående.
Har också en Sedan 9-5 från 2001 med AS3 (Stora ljudpaketet) tycker ljudet är bra men vill ha lite mer bas, och har slutsteg plus baslåda 2x12" stående i garaget från min förra bil. Men ingen aning hur jag ska gå tillväga för att koppla in det med nuvarnade stereon som är original.

BengtK
17 april 2013 · 280 Inlägg

Jag skulle tro att en sån här fungerar.

http://www.backesljud.se/bilspecifika-t … vaadapter/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang