10972
Sök

Koppling av aktiv baslåda.

4 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Har lite problem med inkoppling av en baslåda jag köpt, har väldigt dålig koll på det där elektriska. Baslådan är en GAS AS-8 som ska sättas in i en Volvo 460
Strömkabeln, ska den dras direkt från batteriet med en säkring på vägen eller hur är lättast med den? Kan den inte på nått sätt dra ström även fall steget är avstängt, eftersom strömen går runt till jord.
Lågnivå eller högnivå, ska jag dra en lågnivå (RCA) eller kan jag på nått sätt skarva från högtalarna på hatthyllan till högnivå. Vilket är bäst?
Remotekabeln, fungerar det lika lätt att dra den från en baklykta eller nått. Eller är det bättre att dra den ända från stereon.

Det var en del frågor, men hoppas nån kan hjälpa mig! smile

21 761 Inlägg
14 september 2006
Strömkabeln(plus)ska dras direkt från batteriet med en säkring som sitter högst 50cm från batteriet, gärna närmare. Steget drar ingen tjuvström när det är avstängt, du behöver inte vara orolig för det.

Lågnivåkabel är bättre än att skarva från högtalarkablarna(högnivå).

Remoten går att dra från bakljusen om man vill, då startar alltså steget alltid så fort ljuset går igång. Men eftersom man ändå drar en lågnivåkabel så är det lika lätt att även dra från stereons remoteutgång.
Senast redigerat av Drönirettab (14 september 2006)

4 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Okej, tack för hjälpen!

Nu ska jag bara hitta något smidigt sätt att dra kablarna på också. Ingen som har nått tips på det i en Volvo 460?

SSS -12
3 217 Inlägg
14 september 2006
Sixx_ skrev:
Okej, tack för hjälpen!

Nu ska jag bara hitta något smidigt sätt att dra kablarna på också. Ingen som har nått tips på det i en Volvo 460?

Under lister eller alternativt under mattorna...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

4 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
En till fråga, vad ska man använda för kabelskor eller hur ska man göra för att få in Remote kabeln i stereo kopplingen?

Sök