3636
Sök

Bmw 325 92

1 798 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/9412383.htm?ca=19_s

vad tycker ni om denna bmw finns där ja bor ser fräsch ur bra pris men de är automat de är ju de va säger ni.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
15 september 2006
Tycker den såg riktigt nice ut, jag själv tycker det är skönare med automat än manuell men om du inte vill ha det så kan du ju köpa den o byta med mej wink hehe nerå men som sagt den såg fin ut!

2 652 Inlägg
15 september 2006
ser bra ut för de priset -

automat i e36 är ganska gött .

1 798 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
ska åka o kolla på den imorgon de som fanns o anmärka på var sommardäcken rätt slitna.Lite lacksläpp på sidokjolarna.De va någon liten bubbla under bakluckan men inte rost. Positivt är lågt miltal snygg o bra pris.Bara två ägare med han efter importen.Ej någon rost

2 652 Inlägg
15 september 2006
kolla milen på bilen noga ,, ring till förra ägaren i tyskland o fråga hur långt den gått när han hade den .

läs mer om de på autopower innan du gör något som helst köp av e36

finns en del skräckexempel där som mätaren står på 12 000 men i själva verket gått 35 -40 000 mil . fanns en e39 m5 som gått 60 000 mil smile hehe

så kolal noga så du inte blir lurad -

1 798 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
Ska kolla upp de me checklistan som ja skrivit ut från autopower o så ska ja kolla mätarställningen me de tipset som du skrivit i andra frågor me trippmätaren.

De där me o ringa gamla ägaren i tyskland kan väl bli svårt går de o få tag på de numret o är de säkert att han minns de den va typ importerad 99 o ja fattar nada tyska känner ingen kompis som är bra på de heller.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
16 september 2006
fredde85 skrev:
Ska kolla upp de me checklistan som ja skrivit ut från autopower o så ska ja kolla mätarställningen me de tipset som du skrivit i andra frågor me trippmätaren.

De där me o ringa gamla ägaren i tyskland kan väl bli svårt går de o få tag på de numret o är de säkert att han minns de den va typ importerad 99 o ja fattar nada tyska känner ingen kompis som är bra på de heller.

Måste snabbt informera dig om att det där lilla "tipset" om att man kan kolla mätarställningen genom att hålla in trippmätarknappen innan man vrider på tändningen, är helt enkelt falskt!
Det går inte att säga hur många mil bilen "egentligen" har gått, genom att göra det testet. Detta vet jag efter att ha läst en 9 sidor lång tråd på just autopower.se om detta.

Den info du får upp när du vrider om nyckeln är:
BMW.NR xxxxxxx (vilket nr din bil är i tillverkningsordningen, om jag inte minns fel)
CODE.NR xxxxx
K-ZAHL xxxx
F.G.NR YYXXXXX (detta nr skall stämma överens med chassiekoden, så att inte hela mätarhuset är utbytt.. då kan det va tal om skuvning)
SW.VERS. x.xx
ÄND.INDEX xx

Där x:en står, skall det vara siffror av olika slag och där y står, skall det vara bokstäver.

Sök på autopower på "code 00000" på forumet så skall du få fram en tråd med 179 svar i! smile

Lycka till!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

2 652 Inlägg
16 september 2006
jonesono skrev:
fredde85 skrev:

Måste snabbt informera dig om att det där lilla "tipset" om att man kan kolla mätarställningen genom att hålla in trippmätarknappen innan man vrider på tändningen, är helt enkelt falskt!
Det går inte att säga hur många mil bilen "egentligen" har gått, genom att göra det testet. Detta vet jag efter att ha läst en 9 sidor lång tråd på just autopower.se om detta.

BMW.NR xxxxxxx (vilket nr din bil är i tillverkningsordningen, om jag inte minns fel)
CODE.NR xxxxx
K-ZAHL xxxx
F.G.NR YYXXXXX (detta nr skall stämma överens med chassiekoden, så att inte hela mätarhuset är utbytt.. då kan det va tal om skuvning)
SW.VERS. x.xx
ÄND.INDEX xx

Där x:en står, skall det vara siffror av olika slag och där y står, skall det vara bokstäver.

Sök på autopower på "code 00000" på forumet så skall du få fram en tråd med 179 svar i! smile

Lycka till!

precis de med trippen kan du skita i .. har även sett på en del tyska forum att de inte stämmer .

men de skrämmer livet ur dom flesta när man provar smile

1 798 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
Har även en annan bil på lut de är en opel omega 24v 91 caravan automat.skinninredning, kameleont metallic,takvinge,böserblick,17t fälgar,rostfri.

Han som har den gick i min klass förut den är fet.  Dock så finns de en skavank de finns en buckla på höger dörren o skärmen han har fått ut dem lite men undrar dock va de kostar o fixa till vid ett bilplåtslageri.

Så ja undrar vilken bil som är bäst o satsa på?

Omegan känns ju mer ovanlig me tanke på kameleont lacken.Men bmwn har ac som är konverterad o fungerar perfekt o känns mer lagom i storleken men gillar båda.Omegan ska han ha 30 för

va säger ni?

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
16 september 2006
fredde85 skrev:
Har även en annan bil på lut de är en opel omega 24v 91 caravan automat.skinninredning, kameleont metallic,takvinge,böserblick,17t fälgar,rostfri.

Han som har den gick i min klass förut den är fet.  Dock så finns de en skavank de finns en buckla på höger dörren o skärmen han har fått ut dem lite men undrar dock va de kostar o fixa till vid ett bilplåtslageri.

Så ja undrar vilken bil som är bäst o satsa på?

Omegan känns ju mer ovanlig me tanke på kameleont lacken.Men bmwn har ac som är konverterad o fungerar perfekt o känns mer lagom i storleken men gillar båda.Omegan ska han ha 30 för

va säger ni?

Bild på omegan? smile

2 652 Inlägg
16 september 2006
jag skulle köra på bmw .

1 798 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
Nej ingen bild på omegan tyvärr men han bor på ön som jag ska väl kolla in den nästa vecka

Miklen
16 september 2006
Man blir ju iofs lite orolig när bilen står i en grusgrop wink hehe..Men annars ser den fräsch.. Kolla hur d står till me bussningar å spindelleder me..Vanliga fel.. Lyssna efter rassel å slammer i motorn..

1 798 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
tror inte han som hade den nu var någon buskörare han va inte ungdom men vem vet.

Har även funderingar på o inte köpa varken bmwn eller omegan o köra me min halvskabbiga omega 24v kombi me manuell låda ett tag o sedan min passat vr6 automat o sedan köpa en rolig turbo bil me manuell låda.Typ en audi s2/s4 eller någe annat kul.Är nästan mer inne på de nu.Kollade även upp andra e36 automat i liknande skick o de kostar inte så mycket mer runt en 30-40000 för en fin

1 082 Inlägg
16 september 2006
precision skrev:
jonesono skrev:
fredde85 skrev:

CODE.NR xxxxx
K-ZAHL xxxx
SW.VERS. x.xx
ÄND.INDEX xx

Lycka till!

precis de med trippen kan du skita i .. har även sett på en del tyska forum att de inte stämmer .

men de skrämmer livet ur dom flesta när man provar smile

hehe så sant så! Det är väl bara riktiga bmw-freaks som vet om det. smile Om man lyckas hävda att bilen är mätarskruvad och den som säljer bilen inte fattar att det är båg, kanske man kan få ner priset. Hemskt om det skulle lyckas!

1 082 Inlägg
16 september 2006
Ja, egentligen är det kanske lite väl "billigt" för en 325:a.. men han kanske bara vill bli av med den. Jag skulle iaf välja bmw:n i alla väder. smile

1 798 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
Ja gillar bmw de är bra bilar har haft två st e30 325 en manuell o en automat.

De är bara de att om  jag köper denna bmw så har ja så många bilar på en gång typ 6 st me skrotbilen inräknat.Turbobil har ja aldrig haft skulle va kul o prova synd att bmw bara har de specialbyggda alpina me turbo o de kostar flis.

Jag har väl inte bestämt mig till 100% men tror de få vara ska försöka o bruka de bilar jag har nu o sedan skaffa en fin bil o kankse en 2:a bil till lite mer vardags/vinterbil
Senast redigerat av fredde85 (16 september 2006)

Sök