Chevrolet Monte Carlo -70

Det här är en projekttråd om min Chevrolet Monte Carlo från -70. Innan jag bestämde mig för att fixa i ordning bilen har den stått i en lada i 20 år. Det satt då en 400 motor i men har nu bytt till en smått vässad 350. Drar helt nytt elsystem i bilen och hoppas på att den blir klar till sommaren -13.
  • 149 Följare
  • 96 898 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 november 2013
ChevyJ
13 augusti 2012 · 101 Inlägg

Linkenn skrev:

ChevyJ skrev:

Linkenn skrev:
Härligt projekt :-) lär följas:)

Tack! Går lite segt nu dock...smile

Brukar kunna bli så med projekt som är stora tongue
Mitt projekt går upp och ner hela tiden, Visa veckor händer det massa andra inget wink
Men hoppas du får upp sugen och kan få ut bilen innan snön kommer smile

Ja tråkigt..jäkla fart i början men allt tar mycket längre tid än vad man först räknat med:) jobbigt när man är beroende av massa andra för att bilen ska bli klar, önska ja kunde göra allt själv;)

Linkenn
13 augusti 2012 · 59 Inlägg

ChevyJ skrev:

Linkenn skrev:

ChevyJ skrev:

Tack! Går lite segt nu dock...smile

Brukar kunna bli så med projekt som är stora tongue
Mitt projekt går upp och ner hela tiden, Visa veckor händer det massa andra inget wink
Men hoppas du får upp sugen och kan få ut bilen innan snön kommer smile

Ja tråkigt..jäkla fart i början men allt tar mycket längre tid än vad man först räknat med:) jobbigt när man är beroende av massa andra för att bilen ska bli klar, önska ja kunde göra allt själv;)

Vet hur det är men man lär sig en jäkla massa under tiden, Så om du drar p dig ett likande projekt sen igen då kanske du kan göra allt själv smile
Jag har aldrig skruvat med jänkare förut men köpte min dogde och har lärt mig en jäkla massa redan under tiden. Tar det lugnt och frågar massa innan jag gör nått.
har ju skruvat med gamla volvo innan och mycket är ju snarlikt smile
Men hoppas du får upp lite glöd och inspiration här på garaget så det kommer igång i ett jäkla tempo smile

Dricka bör man annars dör man!!!
Linkenn
13 augusti 2012 · 59 Inlägg

Härligt projekt :-) lär följas:)

Dricka bör man annars dör man!!!
ChevyJ
13 augusti 2012 · 101 Inlägg

Linkenn skrev:

ChevyJ skrev:

Linkenn skrev:

Brukar kunna bli så med projekt som är stora tongue
Mitt projekt går upp och ner hela tiden, Visa veckor händer det massa andra inget wink
Men hoppas du får upp sugen och kan få ut bilen innan snön kommer smile

Ja tråkigt..jäkla fart i början men allt tar mycket längre tid än vad man först räknat med:) jobbigt när man är beroende av massa andra för att bilen ska bli klar, önska ja kunde göra allt själv;)

Vet hur det är men man lär sig en jäkla massa under tiden, Så om du drar p dig ett likande projekt sen igen då kanske du kan göra allt själv smile
Jag har aldrig skruvat med jänkare förut men köpte min dogde och har lärt mig en jäkla massa redan under tiden. Tar det lugnt och frågar massa innan jag gör nått.
har ju skruvat med gamla volvo innan och mycket är ju snarlikt smile
Men hoppas du får upp lite glöd och inspiration här på garaget så det kommer igång i ett jäkla tempo smile

Grejjen är ju den att ja kunde 0 om bilar innan jag fick den här så det dröjer nog innan ja kan meka helt själv med den;) fast har lärt mig sjukt mycket genom detta projekt, riktigt kul med bilar, hade jag aldrig trott wink

ChevyJ
13 augusti 2012 · 101 Inlägg

Linkenn skrev:

ChevyJ skrev:

Linkenn skrev:

Brukar kunna bli så med projekt som är stora tongue
Mitt projekt går upp och ner hela tiden, Visa veckor händer det massa andra inget wink
Men hoppas du får upp sugen och kan få ut bilen innan snön kommer smile

Ja tråkigt..jäkla fart i början men allt tar mycket längre tid än vad man först räknat med:) jobbigt när man är beroende av massa andra för att bilen ska bli klar, önska ja kunde göra allt själv;)

Vet hur det är men man lär sig en jäkla massa under tiden, Så om du drar p dig ett likande projekt sen igen då kanske du kan göra allt själv smile
Jag har aldrig skruvat med jänkare förut men köpte min dogde och har lärt mig en jäkla massa redan under tiden. Tar det lugnt och frågar massa innan jag gör nått.
har ju skruvat med gamla volvo innan och mycket är ju snarlikt smile
Men hoppas du får upp lite glöd och inspiration här på garaget så det kommer igång i ett jäkla tempo smile

Grejjen är ju den att ja kunde 0 om bilar innan jag fick den här så det dröjer nog innan ja kan meka helt själv med den;) fast har lärt mig sjukt mycket genom detta projekt, riktigt kul med bilar, hade jag aldrig trott wink

Vallefreaken
13 augusti 2012 · 1 Inlägg

kewlt smile dä blir nog sket bra dätta cool

Linkenn
14 augusti 2012 · 59 Inlägg

ChevyJ skrev:

Linkenn skrev:

ChevyJ skrev:

Ja tråkigt..jäkla fart i början men allt tar mycket längre tid än vad man först räknat med:) jobbigt när man är beroende av massa andra för att bilen ska bli klar, önska ja kunde göra allt själv;)

Vet hur det är men man lär sig en jäkla massa under tiden, Så om du drar p dig ett likande projekt sen igen då kanske du kan göra allt själv smile
Jag har aldrig skruvat med jänkare förut men köpte min dogde och har lärt mig en jäkla massa redan under tiden. Tar det lugnt och frågar massa innan jag gör nått.
har ju skruvat med gamla volvo innan och mycket är ju snarlikt smile
Men hoppas du får upp lite glöd och inspiration här på garaget så det kommer igång i ett jäkla tempo smile

Grejjen är ju den att ja kunde 0 om bilar innan jag fick den här så det dröjer nog innan ja kan meka helt själv med den;) fast har lärt mig sjukt mycket genom detta projekt, riktigt kul med bilar, hade jag aldrig trott wink

Så du är ny med att skruva med bilar, Roligt att du ger dig på en sån stor och fin jänkar bil som första smile
Och väldigt roligt att du fått upp ögonen för bilar smile. hoppas du får ut den till nästa sommar så man kanske får se den på någon crusing= )

Dricka bör man annars dör man!!!
ChevyJ
14 augusti 2012 · 101 Inlägg

Linkenn skrev:

ChevyJ skrev:

Linkenn skrev:

Vet hur det är men man lär sig en jäkla massa under tiden, Så om du drar p dig ett likande projekt sen igen då kanske du kan göra allt själv smile
Jag har aldrig skruvat med jänkare förut men köpte min dogde och har lärt mig en jäkla massa redan under tiden. Tar det lugnt och frågar massa innan jag gör nått.
har ju skruvat med gamla volvo innan och mycket är ju snarlikt smile
Men hoppas du får upp lite glöd och inspiration här på garaget så det kommer igång i ett jäkla tempo smile

Grejjen är ju den att ja kunde 0 om bilar innan jag fick den här så det dröjer nog innan ja kan meka helt själv med den;) fast har lärt mig sjukt mycket genom detta projekt, riktigt kul med bilar, hade jag aldrig trott wink

Så du är ny med att skruva med bilar, Roligt att du ger dig på en sån stor och fin jänkar bil som första smile
Och väldigt roligt att du fått upp ögonen för bilar smile. hoppas du får ut den till nästa sommar så man kanske får se den på någon crusing= )

Haha ja... De bara blev såwink sjukt egentligen hur alla hjälper till fast det inte är deras bil, annars skulle den fortfarande stått i den där ladan:) tack! Ska fan köra den det här året, om de så är snö ute!!!tongue

ChevyJ
14 augusti 2012 · 101 Inlägg

Vallefreaken skrev:
kewlt smile dä blir nog sket bra dätta cool

Hoppas det;)

Kenshah
14 augusti 2012 · 33 Inlägg

Du har åstakommit sjukt mycket saker för att vara ny på att skruva. Creds för det!

Ett tips är att läsa mycket böcker, och läsa mycket mycket. Köp en Haynes bok till Monte Carlon som täcker upp varenda hörn av den i form av demontering och montering. Även om bilen har vart med i svängarna sedan 40 år tillbaka, och mindre saker på bilen är OEM så finns det alltid kluriga situationer där man oroar sig och inte fattar ett dugg varpå boken täcker upp detta och hjälper dig, så kan du lägga dom timmarna på att oroa dig över något annat på bilen.

Köp en motorbok som täcker upp din motor eller den motor du önskar att kasta ner i bilen framöver. Med andra ord en Chevrolet Engine Overhaul bok, där står det lite om vad och hur du gör när du är i motorn och grötar.

Trimböcker är alltid kul också, om du hade tänkt trimma din motor. SA DESIGNS Har flera grymma böcker för detta ändamål.  En förgasarbok är aldrig aldrig fel att ha, eller om du som jag kör insprut så finns även böcker för detta med.

Nyckeln till kunskap är att läsa. Jag sätter en prenumeration på detta så att det kan följas. smile

Mane_Attraction Totalt okunnig
14 augusti 2012 · 413 Inlägg

En sådan bok är aldrig fel.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
ChevyJ
14 augusti 2012 · 101 Inlägg

Kenshah skrev:
Du har åstakommit sjukt mycket saker för att vara ny på att skruva. Creds för det!

Ett tips är att läsa mycket böcker, och läsa mycket mycket. Köp en Haynes bok till Monte Carlon som täcker upp varenda hörn av den i form av demontering och montering. Även om bilen har vart med i svängarna sedan 40 år tillbaka, och mindre saker på bilen är OEM så finns det alltid kluriga situationer där man oroar sig och inte fattar ett dugg varpå boken täcker upp detta och hjälper dig, så kan du lägga dom timmarna på att oroa dig över något annat på bilen.

Köp en motorbok som täcker upp din motor eller den motor du önskar att kasta ner i bilen framöver. Med andra ord en Chevrolet Engine Overhaul bok, där står det lite om vad och hur du gör när du är i motorn och grötar.

Trimböcker är alltid kul också, om du hade tänkt trimma din motor. SA DESIGNS Har flera grymma böcker för detta ändamål.  En förgasarbok är aldrig aldrig fel att ha, eller om du som jag kör insprut så finns även böcker för detta med.

Nyckeln till kunskap är att läsa. Jag sätter en prenumeration på detta så att det kan följas. smile

Har fått hjälp med allt som gjorts så vill inte ta åt mig äran=) Fick en Haynes bok med faktiskt, verkar täcka det mesta! Jättetack för tipsen!! smile

N_W V8 de bästa som finns!
15 augusti 2012 · 1 092 Inlägg

Härligt projekt och frän bil, kul med fler jänkarprojekt smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
ChevyJ
15 augusti 2012 · 101 Inlägg

N_W skrev:
Härligt projekt och frän bil, kul med fler jänkarprojekt smile

Tack kul att så många verkar gilla den!!smile

Tchn226
15 september 2012 · 207 Inlägg

Riktigt läcker bil du bygger på!! En av dom snyggaste modellerna Chevrolete nånsin haft smile
Ska bli kul att följa denna

BMW 320 Ci (2003)
Danne_nkpg Lastbilschaufför
15 september 2012 · 257 Inlägg

Hur går det med bilen då? smile

Four Rings To Rule Them All
ChevyJ
15 september 2012 · 101 Inlägg

Tchn226 skrev:
Riktigt läcker bil du bygger på!! En av dom snyggaste modellerna Chevrolete nånsin haft smile
Ska bli kul att följa denna

Tack jag håller med! Sån sjuk jävla tur jag haft  o få en sån fin bil:)

ChevyJ
15 september 2012 · 101 Inlägg

Danne_nkpg skrev:
Hur går det med bilen då? smile

Håller på att dra nytt elsystem men det går inte så fort... Börja dra nya kablar idag om inget strular:)

_Danken_
16 september 2012 ·

Det finns inget värre än ett elsystem där varje ägare dragit tio egna kablar=) Så var det på min tidigare...

ChevyJ
16 september 2012 · 101 Inlägg

_Danken_ skrev:
Det finns inget värre än ett elsystem där varje ägare dragit tio egna kablar=) Så var det på min tidigare...

Haha ja förjävligt. Sladdarna byter färg hela jävla tiden:P drf vi rensar bort allt gammalt skit & drar nytt. Minimerar man kanske risken att bilen brinner upp oxå...wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang