Chevrolet Monte Carlo -70

Det här är en projekttråd om min Chevrolet Monte Carlo från -70. Innan jag bestämde mig för att fixa i ordning bilen har den stått i en lada i 20 år. Det satt då en 400 motor i men har nu bytt till en smått vässad 350. Drar helt nytt elsystem i bilen och hoppas på att den blir klar till sommaren -13.
  • 149 Följare
  • 96 906 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 november 2013
_Danken_
16 september 2012 ·

Väl prioriterat, skönt att ha ett schysst elsystem..

ChevyJ
16 september 2012 · 101 Inlägg

_Danken_ skrev:
Väl prioriterat, skönt att ha ett schysst elsystem..

Ja kmr bli riktigt bra tror jag!

hemmafixarn
9 oktober 2012 · 368 Inlägg

Kul me lite cheva, ska hålla ett öga här smile

ChevyJ
9 oktober 2012 · 101 Inlägg

hemmafixarn skrev:
Kul me lite cheva, ska hålla ett öga här smile

smile ligger på is nu tyvärr... segt med el & måste byta garage... därav dålig update senaste tiden...

hemmafixarn
9 oktober 2012 · 368 Inlägg

ChevyJ skrev:

hemmafixarn skrev:
Kul me lite cheva, ska hålla ett öga här smile

smile ligger på is nu tyvärr... segt med el & måste byta garage... därav dålig update senaste tiden...

Ok, vart ju synd men förr eller senare tar ju allt fart igen förmodar jag big_smile så ska ändå hålla ett öga på tråden tongue

ChevyJ
10 oktober 2012 · 101 Inlägg

hemmafixarn skrev:

ChevyJ skrev:

hemmafixarn skrev:
Kul me lite cheva, ska hålla ett öga här smile

smile ligger på is nu tyvärr... segt med el & måste byta garage... därav dålig update senaste tiden...

Ok, vart ju synd men förr eller senare tar ju allt fart igen förmodar jag big_smile så ska ändå hålla ett öga på tråden tongue

Haha ja! annars ligger min pojkvän jäääävligt illa till ska jag säga wink Vad kul! Får snabba på lite nudå så det börjar hända grejjer igen tongue Känns som allt hänger på att elen ska bli klar.. men egentligen finns det ju tusen saker vi skulle kunna hålla på med under tiden. Nä nu får jag fan ta tag i det här och försöka motivera mina små slavar till att sätta fart igen ;D

Tchn226
10 oktober 2012 · 207 Inlägg

ChevyJ skrev:

hemmafixarn skrev:

ChevyJ skrev:

smile ligger på is nu tyvärr... segt med el & måste byta garage... därav dålig update senaste tiden...

Ok, vart ju synd men förr eller senare tar ju allt fart igen förmodar jag big_smile så ska ändå hålla ett öga på tråden tongue

Haha ja! annars ligger min pojkvän jäääävligt illa till ska jag säga wink Vad kul! Får snabba på lite nudå så det börjar hända grejjer igen tongue Känns som allt hänger på att elen ska bli klar.. men egentligen finns det ju tusen saker vi skulle kunna hålla på med under tiden. Nä nu får jag fan ta tag i det här och försöka motivera mina små slavar till att sätta fart igen ;D

Ja fan på honom bara, se till att få ut den här underbara bilen på vägen till nästa säsong smile
"motivera mina små slavar" hehe jasså kör du med slavar fortfarande? tongue lust att låna ut en så jag får kamkedjan bytt på en av mina? wink

BMW 320 Ci (2003)
ChevyJ
10 oktober 2012 · 101 Inlägg

Tchn226 skrev:

ChevyJ skrev:

hemmafixarn skrev:

Ok, vart ju synd men förr eller senare tar ju allt fart igen förmodar jag big_smile så ska ändå hålla ett öga på tråden tongue

Haha ja! annars ligger min pojkvän jäääävligt illa till ska jag säga wink Vad kul! Får snabba på lite nudå så det börjar hända grejjer igen tongue Känns som allt hänger på att elen ska bli klar.. men egentligen finns det ju tusen saker vi skulle kunna hålla på med under tiden. Nä nu får jag fan ta tag i det här och försöka motivera mina små slavar till att sätta fart igen ;D

Ja fan på honom bara, se till att få ut den här underbara bilen på vägen till nästa säsong smile
"motivera mina små slavar" hehe jasså kör du med slavar fortfarande? tongue lust att låna ut en så jag får kamkedjan bytt på en av mina? wink

Haha ja asså det ska den fan vara! Hade ju velat hínna köra med den i sommar så jag kunde trimma den i vinter om jag ville men nu får jag väll köra på 350n som den är nudå i sommar, bara den rullar blir jag glad. Känns overkligt att den någonsin ska kunna fungera igen men är ju egentligen inte så långt ifrån nu tongue

Slavarna är min pojkvän och hans kompisar, dom har hjälpt mig med allt big_smile Kunde inte ett skit om bilar när vi började men nu har jag lärt mig en hel del men skulle aldrig klara av att mecka själv:P Haha $$$$$$$ , vi kan byta slavar om du hittar någon som är sugen på att fixa elen på min wink

Tchn226
10 oktober 2012 · 207 Inlägg

ChevyJ skrev:

Tchn226 skrev:

ChevyJ skrev:

Haha ja! annars ligger min pojkvän jäääävligt illa till ska jag säga wink Vad kul! Får snabba på lite nudå så det börjar hända grejjer igen tongue Känns som allt hänger på att elen ska bli klar.. men egentligen finns det ju tusen saker vi skulle kunna hålla på med under tiden. Nä nu får jag fan ta tag i det här och försöka motivera mina små slavar till att sätta fart igen ;D

Ja fan på honom bara, se till att få ut den här underbara bilen på vägen till nästa säsong smile
"motivera mina små slavar" hehe jasså kör du med slavar fortfarande? tongue lust att låna ut en så jag får kamkedjan bytt på en av mina? wink

Haha ja asså det ska den fan vara! Hade ju velat hínna köra med den i sommar så jag kunde trimma den i vinter om jag ville men nu får jag väll köra på 350n som den är nudå i sommar, bara den rullar blir jag glad. Känns overkligt att den någonsin ska kunna fungera igen men är ju egentligen inte så långt ifrån nu tongue

Slavarna är min pojkvän och hans kompisar, dom har hjälpt mig med allt big_smile Kunde inte ett skit om bilar när vi började men nu har jag lärt mig en hel del men skulle aldrig klara av att mecka själv:P Haha $$$$$$$ , vi kan byta slavar om du hittar någon som är sugen på att fixa elen på min wink

Ja men 350'n som sitter i dom är inte fy skam dom häller smile lugn du, det tog nästan 2 år innan min gröna var färdig och kom ut på vägen och nu är den avställd igen för ännu mer lek wink ni är dessutom ett x antal fler personer än jag själv är så nog kommer det bli färdigt alltid smile
brukar bli jag som får hjälpa folk med elen i bilarna så har tyvärr ingen annan än mig själv att låna ut isf =p

BMW 320 Ci (2003)
hemmafixarn
10 oktober 2012 · 368 Inlägg

Tchn226 skrev:

ChevyJ skrev:

Tchn226 skrev:

Ja fan på honom bara, se till att få ut den här underbara bilen på vägen till nästa säsong smile
"motivera mina små slavar" hehe jasså kör du med slavar fortfarande? tongue lust att låna ut en så jag får kamkedjan bytt på en av mina? wink

Haha ja asså det ska den fan vara! Hade ju velat hínna köra med den i sommar så jag kunde trimma den i vinter om jag ville men nu får jag väll köra på 350n som den är nudå i sommar, bara den rullar blir jag glad. Känns overkligt att den någonsin ska kunna fungera igen men är ju egentligen inte så långt ifrån nu tongue

Slavarna är min pojkvän och hans kompisar, dom har hjälpt mig med allt big_smile Kunde inte ett skit om bilar när vi började men nu har jag lärt mig en hel del men skulle aldrig klara av att mecka själv:P Haha $$$$$$$ , vi kan byta slavar om du hittar någon som är sugen på att fixa elen på min wink

Ja men 350'n som sitter i dom är inte fy skam dom häller smile lugn du, det tog nästan 2 år innan min gröna var färdig och kom ut på vägen och nu är den avställd igen för ännu mer lek wink ni är dessutom ett x antal fler personer än jag själv är så nog kommer det bli färdigt alltid smile
brukar bli jag som får hjälpa folk med elen i bilarna så har tyvärr ingen annan än mig själv att låna ut isf =p

Sicken jäv*a diskution (slavarna) xD Men gör så att slavarna får rappa på lite så det blir några ränder i asfalten till våren wink har det vuxit fram några planer för över vintern smile ???

ChevyJ
10 oktober 2012 · 101 Inlägg

Tchn226 skrev:

ChevyJ skrev:

Tchn226 skrev:

Ja fan på honom bara, se till att få ut den här underbara bilen på vägen till nästa säsong smile
"motivera mina små slavar" hehe jasså kör du med slavar fortfarande? tongue lust att låna ut en så jag får kamkedjan bytt på en av mina? wink

Haha ja asså det ska den fan vara! Hade ju velat hínna köra med den i sommar så jag kunde trimma den i vinter om jag ville men nu får jag väll köra på 350n som den är nudå i sommar, bara den rullar blir jag glad. Känns overkligt att den någonsin ska kunna fungera igen men är ju egentligen inte så långt ifrån nu tongue

Slavarna är min pojkvän och hans kompisar, dom har hjälpt mig med allt big_smile Kunde inte ett skit om bilar när vi började men nu har jag lärt mig en hel del men skulle aldrig klara av att mecka själv:P Haha $$$$$$$ , vi kan byta slavar om du hittar någon som är sugen på att fixa elen på min wink

Ja men 350'n som sitter i dom är inte fy skam dom häller smile lugn du, det tog nästan 2 år innan min gröna var färdig och kom ut på vägen och nu är den avställd igen för ännu mer lek wink ni är dessutom ett x antal fler personer än jag själv är så nog kommer det bli färdigt alltid smile
brukar bli jag som får hjälpa folk med elen i bilarna så har tyvärr ingen annan än mig själv att låna ut isf =p

Nää kanske inte men hade varit nice att fixa lite mer med motorn ist för tråkig el nu i vinter.. smile haha ja men orkar inte vänta så länge big_smile

ChevyJ
10 oktober 2012 · 101 Inlägg

hemmafixarn skrev:

Tchn226 skrev:

ChevyJ skrev:

Haha ja asså det ska den fan vara! Hade ju velat hínna köra med den i sommar så jag kunde trimma den i vinter om jag ville men nu får jag väll köra på 350n som den är nudå i sommar, bara den rullar blir jag glad. Känns overkligt att den någonsin ska kunna fungera igen men är ju egentligen inte så långt ifrån nu tongue

Slavarna är min pojkvän och hans kompisar, dom har hjälpt mig med allt big_smile Kunde inte ett skit om bilar när vi började men nu har jag lärt mig en hel del men skulle aldrig klara av att mecka själv:P Haha $$$$$$$ , vi kan byta slavar om du hittar någon som är sugen på att fixa elen på min wink

Ja men 350'n som sitter i dom är inte fy skam dom häller smile lugn du, det tog nästan 2 år innan min gröna var färdig och kom ut på vägen och nu är den avställd igen för ännu mer lek wink ni är dessutom ett x antal fler personer än jag själv är så nog kommer det bli färdigt alltid smile
brukar bli jag som får hjälpa folk med elen i bilarna så har tyvärr ingen annan än mig själv att låna ut isf =p

Sicken jäv*a diskution (slavarna) xD Men gör så att slavarna får rappa på lite så det blir några ränder i asfalten till våren wink har det vuxit fram några planer för över vintern smile ???

Haha ja nä "änglarna" kanske är ett mer passande namn på dom så mkt som dom hjälpt mig wink Nej just nu vill jag bara få den rullande & besikta! Vågar inte drömma stort ännu tongue

ChevyJ
13 oktober 2012 · 101 Inlägg

Idag har cheven flyttat igen, tvärs över stan blev det nytt garage smile Slänger upp lite bilder i väntan på att det ska bli fart på bygget igen wink

Enjoy!

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-fd115b9fe82f290402c509906a73ba89.jpg
Lastad & klar för avfärd, fick prova hur nya bilen var o dra med också wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-9d215440bedd89c62289f5707014b248.jpg
Fina linjer..

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-abb4f299c347a366e15202524f25a91b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-9dfd3b440ca2dffb03d0c141fc126f67.jpg
På plats i nya stället smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
18 oktober 2012 · 3 404 Inlägg

Stil både på och framför släpet smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
ChevyJ
19 oktober 2012 · 101 Inlägg

TenZer skrev:
Stil både på och framför släpet smile

Hihi tack mkt nöjd över båda faktiskt;)

NightCruiser
20 oktober 2012 · 1 163 Inlägg

Bläddrat igenom tråden nu och ett trevligt projekt måste jag säga!
Få ordning på den sista skiten nu så vi får höra en uppstart, när väl du fått vridit på nyckeln ger dert blodad tand och resten av sakerna som skall göras görs fort...

Mvh

ChevyJ
20 oktober 2012 · 101 Inlägg

NightCruiser skrev:
Bläddrat igenom tråden nu och ett trevligt projekt måste jag säga!
Få ordning på den sista skiten nu så vi får höra en uppstart, när väl du fått vridit på nyckeln ger dert blodad tand och resten av sakerna som skall göras görs fort...

Mvh

Kul o höra! Vill så gärna men får anpassa mig till den som fixar elen när han kan.. och det va ett tag sen nu "/

Braweheart braweheartsfoto.se
24 oktober 2012 · 494 Inlägg

Grymt nice projekt detta.. Skall följas.. Och lycka till i nya garaget..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
ChevyJ
13 november 2012 · 101 Inlägg

Braweheart skrev:
Grymt nice projekt detta.. Skall följas.. Och lycka till i nya garaget..

Tacktack!

ChevyJ
13 november 2012 · 101 Inlägg

Så nu är vi igång igen!
Senast vi höll på ritades det ett elschema och idag började vi dra kablar.

Vi utgår från en relä/säkringsbox från en Saab 9000 som vi kopplar om efter eget behov.
Det är svårt att förklara exakt hur men lägger upp lite bilder så får ni en liten inblick i vad som händer!

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-b1b1e6b504442dbd472c7e4ce9791004.jpg
Elschemat

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-8245d74ed5541472f77bc7a051cfc5af.jpg
75m tygtejp borde räcka att linda in de nya stammarna med..

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-fc030c54e1fe2ceae6ce422bb3071c05.jpg
Säkringsbox från Saab 9000

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-3f088762be41eb19bc4d5fe77932bd7d.jpg
Kabeldragning

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-cfc63fd2c048ec106eaf27554c69fbc7.jpg
Jobb, jobb ...

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-cd39c93bc50e3583f983852106e84030.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-8e85bfc879f5934809b59d8e52ee8809.jpg
Passade på att pröva min nya ångtvätt idag, såhär såg det ut innan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-8ff5b12558c7ba7fdf3368a42d10f847.jpg
Efter dammsugning och en omgång med ångtvätten!

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-aa7fba0658c842cff88642932d75a5fd.jpg
Andra sidan... Mycket nöjd med resultatet. Tog bort lukten av ladugård också! Skönt;)

Nästa gång blir det att dra klart alla kablar och socklar till lampor, montera säkringsboxar under instrumentbrädan och senare koppla in oljekylen till växellådan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang