11095
Sök

Macaudio?

643 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
har fått köpa 2 nästan nya steg av min polare ett fyrkanaligt Macaudio MP 4000. som ska driva mina 8 högtalare i min 850R å sen har jag fått köpt ett Macaudio mac MP MONO som ska driva min 2 st Mds fanatic 12:or som har 800RMS/1600Watt. min fråga nu är hur bra dessa steg är? Macaudio är väll ett bra märke?. . men hur står sig dessa steg om jag byter upp mig till bättre högtalare och bättre basar?

mvh erik

1 631 Inlägg
16 september 2006
Stegen står sig helt okej. Den största skillnaden får du genom att byta högtalare (ej basar). Därefter cd-spelare om du inte redan har en avancerad.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

452 Inlägg
16 september 2006
Hade en macaudio låda innan .. dock så fick jag bara spela den i runt 2 timmar sen blev det inbrott i bilen och allt blev stulet + lite andra grejer som de tog sönder i bilen ..

Men om man kan utvärdera något från det lilla spelandet så vart jag helnöjd smile

643 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
låter skönt å höra. . men om vi säger såhät. . skulle mono steget jag nämnde kunna orka driva 2 st Kicker L7 bra eller är det alldeles för svagt? smile

21 761 Inlägg
17 september 2006
Steget kan inte driva dem fullt ut, då kommer du att behöva ett större steg. Men visst orkar det köra L7 så att det blir en del bas iaf. Ett steg som ger åtminstone dubbla effekten behövs för att driva L7 fullt ut tror jag.

Sök