Syftet med detta projektet är att bygga en Duett som Volvo kunde ha byggt men aldrig gjorde! Den kommer att förses med Volvos egen V8 (b36b), alla delar kommer att vara Volvo prylar som fanns på 60 och tidigt 70tal.
En liten fundering bara, hur blir det om motorn börjar röra på sig lite vid acceleration och sånt, det slår inte i då?
Men det ser grymt fint ut annars!
Tackar tackar Har också tänkt på det ser lite tajtare ut bå bild än i verkligheten, tror att det är ca 2cm rörelse mån på varje sida sen om det räcker eller inte får framtiden utvisa
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
5 februari 2014
#482
stingray-ragge skrev:
Garagemuppen skrev:
En liten fundering bara, hur blir det om motorn börjar röra på sig lite vid acceleration och sånt, det slår inte i då?
Men det ser grymt fint ut annars!
Tackar tackar Har också tänkt på det ser lite tajtare ut bå bild än i verkligheten, tror att det är ca 2cm rörelse mån på varje sida sen om det räcker eller inte får framtiden utvisa
hårda motorkuddar & kanske ett extra gummiupphängt stag som stabilitet mellan ram & topplock borde väl räcka , även om det är en klen V8 så har den väl viss vilja att vrida sig
En liten fundering bara, hur blir det om motorn börjar röra på sig lite vid acceleration och sånt, det slår inte i då?
Men det ser grymt fint ut annars!
Tackar tackar Har också tänkt på det ser lite tajtare ut bå bild än i verkligheten, tror att det är ca 2cm rörelse mån på varje sida sen om det räcker eller inte får framtiden utvisa
hårda motorkuddar & kanske ett extra gummiupphängt stag som stabilitet mellan ram & topplock borde väl räcka , även om det är en klen V8 så har den väl viss vilja att vrida sig
Började fundera över bakre fästet, först va planen att använda orginal växellådsbalk, svetsa på en bit och vända motorkudden så att den pekade mot motorn. Hade blivit ganska enkelt och smidigt, men sen kom jag att tänka på att då lutar både motorkuddarna fram och den där bak åt samma håll vilket inte känns helt rätt, så blir i stället att bygga en ny växellådsbalk som kommer att sitta längre bak så att kuddarna lutar mot varandra i stället