Volvo 940 Exteriör, Styling mm. Första Bilen!

Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson
  • 171 Följare
  • 321 827 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 oktober 2014
Robb192 Tokig 08a
10 augusti 2013 · 1 019 Inlägg

haha! tongue lappen = körkortet ? wink

när fan är vallåkra ?

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
FreddeJaokej
10 augusti 2013 · 69 Inlägg

mmathson skrev:
Lappen? Har satt på en ny dekal (bilder kommer), men håller annars på att sparar till lackering och till lägger undan lite pengar som kan användas under Vallåkra.
Har iaf. bestämt mig för att ställa ut bilen på Vallåkra smile Kom gärna förbi och snacka om ni känner för det smile (Blir på 940 området)

Lappen=körkortet tongue

så får man väl ta en titt på den i verkligheten nästa helg smile

Kolla gärna mitt Volvo 945 turbo projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282586
Nissan 200sx "S14a Racing Edition" (1999)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
10 augusti 2013 · 484 Inlägg

robb192 skrev:
haha! tongue lappen = körkortet ? wink

när fan är vallåkra ?

17-18 Augusti

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
10 augusti 2013 · 484 Inlägg

FreddeJaokej skrev:

mmathson skrev:
Lappen? Har satt på en ny dekal (bilder kommer), men håller annars på att sparar till lackering och till lägger undan lite pengar som kan användas under Vallåkra.
Har iaf. bestämt mig för att ställa ut bilen på Vallåkra smile Kom gärna förbi och snacka om ni känner för det smile (Blir på 940 området)

Lappen=körkortet tongue

så får man väl ta en titt på den i verkligheten nästa helg smile

Det gör du rätt i!

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
10 augusti 2013 · 484 Inlägg

robb192 skrev:
händer de något här ?

långt kvar till lappen ?

Har ca 8 månader kvar till kortet hmm Kommer bli en lång väntan...

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Robb192 Tokig 08a
10 augusti 2013 · 1 019 Inlägg

Gött de! En annan har haft sitt i 3 år.. näst på tur blir det A+Be+C man vill ta smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
16 augusti 2013 · 484 Inlägg

Har idag inhandlat Turtle Wax Scratch Remover och en flaska Sonax fönsterputs (rengör också lack)
Imorgon börjar förberedelserna inför Söndagen då jag ska ställa ut bilen på Vallåkra!
Kom gärna förbi och ta er en titt... och är jag inte där är jag runt och kollar på alla andra bilar smile

Hoppas vi ses där!
/Mathson

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Namklaw
16 augusti 2013 · 28 Inlägg

mmathson skrev:
Har idag inhandlat Turtle Wax Scratch Remover och en flaska Sonax fönsterputs (rengör också lack)
Imorgon börjar förberedelserna inför Söndagen då jag ska ställa ut bilen på Vallåkra!
Kom gärna förbi och ta er en titt... och är jag inte där är jag runt och kollar på alla andra bilar smile

Hoppas vi ses där!
/Mathson

Berätta gärna om Scratch removern funkar bra!

Volvo 940 SE
Peugeot 205 GTI
Vw Golf V5
Peugeot 205 GTI "The Black Pearl" (1990)
Volvo 940 (1992)
Engelfeldt_Diesel Häggån
16 augusti 2013 · 329 Inlägg

blev bättre i höjd, men fortfarande för hög! nu har du ju redan köpt sänkkittet, hoppas du e nöjd med det själv! smile personligen tycker jag att bara kärringar köper sänkfjädrar! funkar mycket bättre med kapade orginalfjädrar (sänkfjädrar är i regel mjukare än original, och något kortare då, för att just sänka bilen) kapade orginalfjädrar blir stummare! och för banåka vill man ju ha bilen stummare, om du inte ska köra rally på grusvägar eller liknande, men då behövs längre fjädrar för å få en längre fjädringsväg. en annan grej är att coilovers är inte dyrt till 7/900 serien om man vet vad man behöver köpa smile

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
17 augusti 2013 · 484 Inlägg

hede_racing skrev:
blev bättre i höjd, men fortfarande för hög! nu har du ju redan köpt sänkkittet, hoppas du e nöjd med det själv! smile personligen tycker jag att bara kärringar köper sänkfjädrar! funkar mycket bättre med kapade orginalfjädrar (sänkfjädrar är i regel mjukare än original, och något kortare då, för att just sänka bilen) kapade orginalfjädrar blir stummare! och för banåka vill man ju ha bilen stummare, om du inte ska köra rally på grusvägar eller liknande, men då behövs längre fjädrar för å få en längre fjädringsväg. en annan grej är att coilovers är inte dyrt till 7/900 serien om man vet vad man behöver köpa smile

Jag är iaf nöjd med sänkningen och jag har känt på skillnaden mellan mina sänkfjädrar och kapade original. Mina sänkfjädrar är stummare och bilen har slutat rulla i kurvorna.

Jag uppskattar att du säger vad du tycker.

/Mathson

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
OTAKU
17 augusti 2013 · 478 Inlägg

mmathson skrev:

hede_racing skrev:
blev bättre i höjd, men fortfarande för hög! nu har du ju redan köpt sänkkittet, hoppas du e nöjd med det själv! smile personligen tycker jag att bara kärringar köper sänkfjädrar! funkar mycket bättre med kapade orginalfjädrar (sänkfjädrar är i regel mjukare än original, och något kortare då, för att just sänka bilen) kapade orginalfjädrar blir stummare! och för banåka vill man ju ha bilen stummare, om du inte ska köra rally på grusvägar eller liknande, men då behövs längre fjädrar för å få en längre fjädringsväg. en annan grej är att coilovers är inte dyrt till 7/900 serien om man vet vad man behöver köpa smile

Jag är iaf nöjd med sänkningen och jag har känt på skillnaden mellan mina sänkfjädrar och kapade original. Mina sänkfjädrar är stummare och bilen har slutat rulla i kurvorna.

Jag uppskattar att du säger vad du tycker.

/Mathson

Kapa fjädrar gör bönder som sagt det är min åsikt som sagt. Sen vid en undanmanöver körning så är riktiga fjädrar bättre än kapade smile Mathson du gjort bästa du kunde göra smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
Engelfeldt_Diesel Häggån
18 augusti 2013 · 329 Inlägg

OTAKU skrev:

mmathson skrev:

hede_racing skrev:
blev bättre i höjd, men fortfarande för hög! nu har du ju redan köpt sänkkittet, hoppas du e nöjd med det själv! smile personligen tycker jag att bara kärringar köper sänkfjädrar! funkar mycket bättre med kapade orginalfjädrar (sänkfjädrar är i regel mjukare än original, och något kortare då, för att just sänka bilen) kapade orginalfjädrar blir stummare! och för banåka vill man ju ha bilen stummare, om du inte ska köra rally på grusvägar eller liknande, men då behövs längre fjädrar för å få en längre fjädringsväg. en annan grej är att coilovers är inte dyrt till 7/900 serien om man vet vad man behöver köpa smile

Jag är iaf nöjd med sänkningen och jag har känt på skillnaden mellan mina sänkfjädrar och kapade original. Mina sänkfjädrar är stummare och bilen har slutat rulla i kurvorna.

Jag uppskattar att du säger vad du tycker.

/Mathson

Kapa fjädrar gör bönder som sagt det är min åsikt som sagt. Sen vid en undanmanöver körning så är riktiga fjädrar bättre än kapade smile Mathson du gjort bästa du kunde göra smile

jo alla e vi olika som tur e, men har du kapat fjädrar ngn gång eller är det bara din syn på människor som kapar fjädrar, bönder?... wink
Så länge fjädern inte kan hoppa ur sin skål så e det lugnt! min åsikt e att sänkfjädrar bara e för syns skull, inget för banåka,  för mjuka å de sänker dock alltid för lite!  men du har ju köpt riktigt fina dämpare iaf mmatson smile en grej jag ska göra om jag tycker mina bakdämpare e för mjuka, e å bara borra ett hål å byta oljan mot tjockare, billigt, kanske väldigt bonnit, men funkar lika bra!

Och så länge man själv e nöjd så spelar det ingen roll va andra tycker, men andras åsikter e svårt å bli av med!

Mvh Alex

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se
OTAKU
18 augusti 2013 · 478 Inlägg

hede_racing skrev:

OTAKU skrev:

mmathson skrev:

Jag är iaf nöjd med sänkningen och jag har känt på skillnaden mellan mina sänkfjädrar och kapade original. Mina sänkfjädrar är stummare och bilen har slutat rulla i kurvorna.

Jag uppskattar att du säger vad du tycker.

/Mathson

Kapa fjädrar gör bönder som sagt det är min åsikt som sagt. Sen vid en undanmanöver körning så är riktiga fjädrar bättre än kapade smile Mathson du gjort bästa du kunde göra smile

jo alla e vi olika som tur e, men har du kapat fjädrar ngn gång eller är det bara din syn på människor som kapar fjädrar, bönder?... wink
Så länge fjädern inte kan hoppa ur sin skål så e det lugnt! min åsikt e att sänkfjädrar bara e för syns skull, inget för banåka,  för mjuka å de sänker dock alltid för lite!  men du har ju köpt riktigt fina dämpare iaf mmatson smile en grej jag ska göra om jag tycker mina bakdämpare e för mjuka, e å bara borra ett hål å byta oljan mot tjockare, billigt, kanske väldigt bonnit, men funkar lika bra!

Och så länge man själv e nöjd så spelar det ingen roll va andra tycker, men andras åsikter e svårt å bli av med!

Mvh Alex

Det är min syn att det ej är säkert vid en undanmanöver som sagt. Sänk fjädrar är ju hårdare & bättre än kapa original men det är ju min åsikt så klart vi alla tycker olika som du själv säger Alex så är det huvudsaken att man ska va nöjd själv smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
19 augusti 2013 · 1 481 Inlägg

Såg inte den inne på Vallåkra hmm Hade velat ta en titt smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
19 augusti 2013 · 484 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:
Såg inte den inne på Vallåkra hmm Hade velat ta en titt smile

Stog på 940 området längst bort. Har bilder + lite uppdatering efter Vallåkra som kommer senare idag.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
19 augusti 2013 · 1 481 Inlägg

mmathson skrev:

Turbo-Fransson skrev:
Såg inte den inne på Vallåkra hmm Hade velat ta en titt smile

Stog på 940 området längst bort. Har bilder + lite uppdatering efter Vallåkra som kommer senare idag.

Jag stod bland massa ´940 jag med, men missade din iaf hmm

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
26 augusti 2013 · 484 Inlägg

Ledsen att uppdateringen är en vecka sen, men iaf...

Uppdatering!
Hade köpt lite saker på Vallåkra. Inget stort men vem bryr sig smile.
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173228/173228-a2546a16a83ab5131ce67baef418c22b.jpg
Här ser ni lite nya prylar.
Vita LED till parkerings/positionsljuset. Kommer se mycket bättre ut med Vit LED än med en glödlampa.
Sen har vi nya sidoblinkers. Svarta med klarglas och 6 orange LED dioder. Fästs som original sidoblinkers och passar rakt i den gamla kopplingen.

Tog lite bilder på Vallåkra också. Vill ni att jag ska lägga upp dem eller skita i det?
Om jag lägger upp dem kommer dem hamna it ett eget album och länka till det.

Ska till Ring Knutstorp på lördag och kolla på Bilsport: En dag på Racerbanan. Kommer nog lite bilder från det iaf.

Sparar just nu till Lackering och väntar på att få hem en Prosport S laddtrycksmätare med Peak.

Ha det bra!
/Mathson

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
28 augusti 2013 · 1 481 Inlägg

Lägg upp dom! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
OTAKU
30 augusti 2013 · 478 Inlägg

mmathson skrev:
Ledsen att uppdateringen är en vecka sen, men iaf...

Uppdatering!
Hade köpt lite saker på Vallåkra. Inget stort men vem bryr sig smile.
http://www1.garaget.org/gallery/images/174/173228/173228-a2546a16a83ab5131ce67baef418c22b.jpg
Här ser ni lite nya prylar.
Vita LED till parkerings/positionsljuset. Kommer se mycket bättre ut med Vit LED än med en glödlampa.
Sen har vi nya sidoblinkers. Svarta med klarglas och 6 orange LED dioder. Fästs som original sidoblinkers och passar rakt i den gamla kopplingen.

Tog lite bilder på Vallåkra också. Vill ni att jag ska lägga upp dem eller skita i det?
Om jag lägger upp dem kommer dem hamna it ett eget album och länka till det.

Ska till Ring Knutstorp på lördag och kolla på Bilsport: En dag på Racerbanan. Kommer nog lite bilder från det iaf.

Sparar just nu till Lackering och väntar på att få hem en Prosport S laddtrycksmätare med Peak.

Ha det bra!
/Mathson

Inget illa menat men min åsikt är att det kommer ej bli snyggt med sidoblinkers tyvärr sad Pamela haft det på sin Volvo & det var ej nice. Men det är så jag tycker hon har bytt nu big_smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
10 september 2013 · 484 Inlägg

Har nu beställt en ny Laddtrycksmätare. En Prosport S Laddtycksmätare.
Ville ha Peak-funktionen som finns i Prosport S serien. Blir lättare att ställa in laddtrycket på en ställbar wastegate smile. Ska bara ha en sån och chip. smile

Har hittat detta...http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip … _3&w=3
Vad tycker ni? Låter det som vettiga chip?
Vill bara ha ett enkelt bränsle- och tändchip till att börja med.
3" Lmm och större spridare kommer vid ett senare tillfälle...

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang