Eftermarknads vw stereo

caleebuuh
23 april 2012 · 16 Inlägg

God morgon, jag är ute efter en stereo med lågnivå, har kikat på allt från pioneer till kopior från natalie.se, min fråga är då om någon testat dessa vw kopior, har försökt at googla ämnet men aldrig funnit någon info, endast att "man får vad man betalar för" från folk som förmodligen inte ens sett röken av stereon i verkligheten...

Tacksam för svar!

Rwd
23 april 2012 · 337 Inlägg

har tyvärr inte testat den men VAD JAG HÖRT så ska natalie.se inte vara så jätte pålitligt å beställa ifrån, en del som inte fått sina saker osv osv så JAG skulle beställt nånn annan stans smile

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
12VoltSverige
23 april 2012 · 198 Inlägg

caleebuuh skrev:
God morgon, jag är ute efter en stereo med lågnivå, har kikat på allt från pioneer till kopior från natalie.se, min fråga är då om någon testat dessa vw kopior, har försökt at googla ämnet men aldrig funnit någon info, endast att "man får vad man betalar för" från folk som förmodligen inte ens sett röken av stereon i verkligheten...

Tacksam för svar!

"OEM"-enheterna (kopiorna) har varit lite av ett gissel för samtliga fabrikat. Ett av fabrikaten som ligger i framkant i utvecklingen är  Zenec. (de etablerade fabrikaten har givetvis helt ok enheter, dock finns det flera springande orsaker till varför varken Pioneer, Alpine, Kenwood, Sony osv har tryckt på den stora gaspedalen när det gäller dessa enheter.) 

När det kommer till no-names och helgimportörer så råder jag dig att hålla dig undan, det är så gott som alltid någon funktion som strular, eller rent av farliga produkter de säljer.   

Den bästa lösningen är en VW-ram, ett separat CAN bus/rattfjärr-interface, antennadapter och en serietillverkad huvudenhet från något av de etablerade fabrikaten.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
23 april 2012 · 434 Inlägg

Som föregående talar skriver så avråder jag också dig att köpa en "no name " enhet. Då det ALLTID är nån funktion som saknas eller inte fungerar. Kan vara värt att lägga några lappar till, och få en enhet som fungerar, sen så vad gäller "no name" enheter, så kan det vara svårt att uppdatera gps-kartor osv, sen kan det vara strul gällande garantier m.m .


Mvh
Andreas

caleebuuh
23 april 2012 · 16 Inlägg

Har inga problem att punga ut 4000:- för en ex pioneer, anledningen till att jag frågar är att jag tycker det blir så fult med monteringsram, gillar stilen på "helgimpotör" enheterna bättre, dock så kan man ju köpa en vw rcd 510, men hur gör man då med lågnivån? Omvandlare? Jag är rätt kräsen med ljudet och vad jag hört så är väl en omvandlare inte den bästa lösningen? Tack för alla svar!

stRaend
23 april 2012 ·

jag kör med rns510 + lågnivåomvandlare, låter helt okej. Tror inte du får så mycket bättre ljud via lågnivå om du köper en "noname" stereo..

12VoltSverige
24 april 2012 · 198 Inlägg

caleebuuh skrev:
Har inga problem att punga ut 4000:- för en ex pioneer, anledningen till att jag frågar är att jag tycker det blir så fult med monteringsram, gillar stilen på "helgimpotör" enheterna bättre, dock så kan man ju köpa en vw rcd 510, men hur gör man då med lågnivån? Omvandlare? Jag är rätt kräsen med ljudet och vad jag hört så är väl en omvandlare inte den bästa lösningen? Tack för alla svar!

Du kan ju köpa ett steg som har en vettig högnivåingång annars? Så slipper du tänka på att byta stereon.

En "nackdel" med alla OEM-kopior är att du får mer än bara en lågnivåutgång, de kommer med skärm, DVD-spelare, blåtand, navi och så vidare.

De flesta etablerade fabrikaten har vettiga 2DIN-CD-spelare som inte kostar skjortan och erbjuder det du önskar i kvalitet och utgångar. Dock kräver de monteringsram och andra monteringstillbehör. Du sitter i en lite svår sits med andra ord.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
caleebuuh
25 april 2012 · 16 Inlägg

Tack för alla svar, har nu bytt stereo till en Pioneer Avh3200bt Lättmonterat och GRYM skillnad även med orginal högtalare, Tänkte att man kanske kan ha dom som ett mellanregister och diskanter men att man bygger en liten sub under passagerar stolen, Kommer givetvis posta lite bilder när man kommit så långt!

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
25 april 2012 · 434 Inlägg

Då gjorde du väl ett bra väl ändå ? smile Istället för att lägga ner några lappar på en pissmaskin :p Lycka Till !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang