Däckonline.se Är dom bättre nu än dom va förr?

SoL Eigenbrötler
23 april 2012 · 1 237 Inlägg

ha betällt en gång därifrån, 4st 13 tums sommardäck.

leveransen jag fick var: 1st dubbat vinterdäck på 15 tums plåtfälg.

det var ju nästan rätt iallafall, efter tre veckors strul lyckades de leverera alla däck i rätt dimension till mig. aldrig köpt där efter det...

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
LIVINL0UD
23 april 2012 · 1 582 Inlägg

Köpte både fälgar och däck till min förra Audi A4:a därifrån och det var absolut inga problem med varken betalning eller leverans av varor. Allt var som jag hade tänkt mig så kommer absolut beställa därifrån i framtiden smile

koka
23 april 2012 · 629 Inlägg

Alltså drar vi en snabb slut SATS! smile

Största delen har INTE haft problem...

Har själv beställt där ifrån flera gånger!
Både hem, till mina päron och direkt till jobbet!
Beställde senast för 3veckor sen, 245/30-20"! Tog 4dagar bara!

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
dj_padde
23 april 2012 · 1 813 Inlägg

Har beställt från.dom över 10 gånger aldrig haft problem har beställt från 13" till 19" alltid tagit 3-4 dagar så jag beställer alltid där. Alla företag kan göra fel. Men oftast e det posten i detta land som inte klarar av sin uppgift.

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Markus1987
23 april 2012 · 498 Inlägg

Aldrig haft problem heller när man beställt därifrån, beställde senast för kanske 3 månader sen och fick dom inom 2-3 dagar! Beställde då 205/40-18 (2st) samt 215/40-18 (2st) och rätt däck anlände också, betalade med faktura!

Håller däremot med angående Posten som exempel i vårt avlånga land, dom kan sega duktigt! Känns väldigt irriterande när man fått hem varor ifrån England på 3-4 dagar medans det kan ta de dubbla inom Sveriges gränser!

Senast redigerat av Markus1987 (23 april 2012)

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 april 2012 · 10 427 Inlägg

Hörde från en lokal däckverkstad som är partner åt både Däckonline och en svensk konkurrent.
De påstod iaf att det oftast tog mindre tid för däcken att komma från Tyskland än från den
svenska konkurrenten som har lager i Sverige. cool

Timjoh
23 april 2012 · 453 Inlägg

Verkar som 99% får bra service och allt är i sin ordning.

Resten kanske råkat ut för ett fel eller liknande, och alla kan ju göra fel även stor som små företag. och är man bara trevlig brukar det ju lösa sig! smile

Hoppas någon mer kommer ha nytta av denna tråden för, det hade jag.

Tack så mkt nu ska nog mina nya fälgar med få lite däck hehe

kenny_crx
23 april 2012 · 836 Inlägg

Har bara gått att säga om dom!


beställde däck för en vecka sen tog 2 dagar att få hem till dörren!!!!! kanoners varje gång jag beställt därifrån

Honda CRX "Sparkles" (1988)
dj_padde
23 april 2012 · 1 813 Inlägg

Det ända som kan vara lite tråkigt e lågbudhets däcken dom får man oftast lägga några extra gram vid balansering. Men annars e inte det skit däck det heller=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Manne Jajjemen!
23 april 2012 · 1 512 Inlägg

Om de inte räcker med positiva upplevelser där så kan även jag stämma i kören med nöjda kunder!

Har beställt där ifrån säkert 7-8 ggr, inget problem en enda gång från dackonlines sida.
Dock har posten strulat till de en gång.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Timjoh
23 april 2012 · 453 Inlägg

Hur beställer jag? ska man göra ett konto? Fyller i min mail och skriver inte ett lösenord men står bara.

mail error?

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 april 2012 · 10 427 Inlägg

dj_padde skrev:
Det ända som kan vara lite tråkigt e lågbudhets däcken dom får man oftast lägga några extra gram vid balansering. Men annars e inte det skit däck det heller=)

Kanske försvinner en del skitdäck ur Däckonlines sortiment så småningom när den nya däckmärkningen kommer igång i vinter smile

http://www.conti-online.com/generator/www/se/se/continental/automobil/themes/tirelabel/img/banner_img_uv,property=File,templateId=_2Fproptypes_2FBlob_2Fdefault.jsp.html

dj_padde
23 april 2012 · 1 813 Inlägg

Ne det får inte försvinna perfekt pris på däck när man bara ska leka med dom:p

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
23 april 2012 · 10 427 Inlägg

dj_padde skrev:
Ne det får inte försvinna perfekt pris på däck när man bara ska leka med dom:p

Risken finns nog att dom gör det så småningom. Tillverkarna måste få däcken testade och få
märkning enligt bilden ovan (med betyg på skalan) för att få säljas inom EU. Jag misstänker att vissa däcktillverkare kanske inte ens tycker att det är lönt wink

Expoze
23 april 2012 · 2 024 Inlägg

Har alltid funkat perfekt för mig.
Dock kommer inte däcken från ett lager i tyskland som många tror utan däckonline verkar vara en kedja med massa anslutna grossister. Själv har mina däck kommit från Holland, Belgien,Tyskland och senast från Finland.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
dj_padde
23 april 2012 · 1 813 Inlägg

Timjoh skrev:
Hur beställer jag? ska man göra ett konto? Fyller i min mail och skriver inte ett lösenord men står bara.

mail error?

Behövs  inget konto. In på sidan men kan betala.direkt te deras bank som kommer upp efter beställningen e klar=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Andromeda Rumpmas
23 april 2012 · 3 860 Inlägg

Jag är inte nöjd wink

Notera att jag inte var otrevlig under samtalen med kundtjänst heller. Det tjänar liksom inget till, de gör ju bara sitt jobb (ibland).

Beställde nya sommardäck till våren, beställde till en lokal däckverkstad. Det tog nästan 3 veckor att få däcken. Oh well, skitsamma tänkte jag, nu ska de monteras eftersom det var över 10+ på dagarna. När däckkillen har tömt alla gamla däck och ska montera på det första av de nya ropar han:

- Vad har du köpt för däck egentligen?
- Ehh, 17" 225/45, det står ju på?
- Dom har skickat 3 17" och 1 st 16"

Ringde kundtjänst direkt och fick lov att göra en ny beställning på ett däck så skulle de hämta upp det felaktiga samtidigt. Jag krävde betydligt snabbare leveranstid den här gången, men fick reda på att det skulle ta minst en vecka att få ut däcken från Tyskland till Sverige.
Eftersom det var så varmt ute monterade däckkillen på de slitna sommardäcken, och då fick han ju först fylla alla däck, och dessutom montera om och balansera det han plockat av.

På kvällen hade en faktura dykt ned i mailen fastän jag redan betalat för fyra däck. Man ville alltså ha betalt för 5 däck men leverera fyra st. Jaha, ett nytt samtal till kundtjänst, och visst skulle man makulera fakturan, det hade förstås blivit fel.

Nu får jag också en returfraktsedel i mailen, som förstås verkstaden skulle ha, de är ju leveransadress och upphämtningsadress för det felaktiga däcket. Då tycker kundtjänst att jag ska skriva ut fraktsedeln och åka en mil till däckverkstaden med den. Jovisst, om jag får betalt efter vad jag tjänar på övertid på jobbet svarade jag. Till slut efter många om och men fick även däckkillen en retursedel.

En vecka senare kommer rätt däck och jag får allt monterat. Äntligen!

Efter en månads väntan och en hel del krångel är allt löst. Trodde jag. Idag fick jag en betalningsanmodan på fakturan på det rätta däcket man skulle makulera, med ett hot om inkasso. Fick ringa upp igen.
- Ojdå, har det blivit fel igen, men den makulerar vi direkt tongue

Får väl se om det dyker upp något inkassobrev nästa vecka i alla fall roll

Nästa gång lägger jag ett par hundringar per däck extra lokalt för att få allt fixat utan krångel.

Kontentan är alltså att du inte vet om det är för just dig det kommer att krångla, och då upptäcker du hur jävligt det är att när det krånglar när man ska skicka tillbaka grejor till utlandet osv.

Heder till däckkillen som bara tog betalt för en omgång omläggning och balansering trots att han fick lägga mer än dubbel tid på arbetet smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Stephan735i
24 april 2012 · 139 Inlägg

De senaste beställningarna var helt utan problem, enkelt och smidigt direkt till lokal däckhandlare som fick montera däcken. Båda gångerna var det 235/45 17 först juni-10 och sedan april-11.

Mvh Stephan

Interlagos
24 april 2012 · 152 Inlägg

Har beställt bakdäck till bilen, fungerade klockrent.

Beställning, betalning, leverans etc.

Sjukt låga priser samt snabb leverans fram till dörren :-)

BMW M3 (2007)
loow Jävel
24 april 2012 · 2 018 Inlägg

Har beställt däck 3ggr.
En gång beställde jag en udda dimension och fick mejl om att det tyvärr var försenat och sånt.
Känns bra att dom säger till så att man slipper undra smile

Alltid fungerat bra för mig. Fått det hemkört till dörrn av posten.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang