2842
Sök

Extern processor eller steg med inbyggd?

168 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Hej!

Har börjat titta lite på alternativa lösningar för bättre ljud i min Saab 9-3, det är en 04, alltså med jobbigt fiber-buss system. Jag vill helst inte bygga om något i bilens original-system. Därför blir enda alternativet att köra med högnivå-signal. Har "tyvärr" Premium 300 system så alla signaler är skurna, om jag förstått rätt?

Min fråga är, ska man köra en separat processor, ex.vis Bit One? Eller ska man välja ett steg med inbyggd processor? Hur pass långt har utvecklingen av detta kommit?
Kommer köra en 5 kanalare till 95% då utrymmet där bak i något begränsat i.o.m att det är en cab. Här har jag tittat på bl.a. Helix PP50 och Focal FPP 5300, någon som har testat dem?
Är inte ute efter att bygga någon demoanläggning utan "bara ett trevligt vardagsljud".

Tacksam för alla svar,
Mvh

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 april 2012
I ditt fall skulle jag rekommendera en processor som kan ta in alla signaler och summera, eller iaf ett par signaler. Byggde förra året i en 9-3 cab -04 där jag använde en RockfordFostage 3sixty där signal från instrumentbrädan samt basarna där bak skickades in, vill minnas att jag skippade signalen från dörrarna. Vet inte hur steg med inbyggd DSP fungerar, men om dom kan ta in mer än ett par signaler så ska det fungera.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

168 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
I ditt fall skulle jag rekommendera en processor som kan ta in alla signaler och summera, eller iaf ett par signaler. Byggde förra året i en 9-3 cab -04 där jag använde en RockfordFostage 3sixty där signal från instrumentbrädan samt basarna där bak skickades in, vill minnas att jag skippade signalen från dörrarna. Vet inte hur steg med inbyggd DSP fungerar, men om dom kan ta in mer än ett par signaler så ska det fungera.

Tjena!
Har tittat lite på 3sixty men tvekar lite, hur står den sig ljudmässigt mot ex.vis bit one?
Vill ju helst "löpa" hela linan ut om man väl ska göra något! smile

1 727 Inlägg
24 april 2012
Mosconi 6to8 har alla features du behöver.
Med BT-modulen kan du dessutom styra dom "enklaste" funktionerna med din Androidlur.
Läs mer här: http://www.mosconi.org/gladen_dsp_6to8.html

Pierre(den säljer slut hela tiden)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

168 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Mosconi 6to8 har alla features du behöver.
Med BT-modulen kan du dessutom styra dom "enklaste" funktionerna med din Androidlur.
Läs mer här: http://www.mosconi.org/gladen_dsp_6to8.html

Pierre(den säljer slut hela tiden)

Den där lilla apparaten skall vi allt kika närmare på! smile

Sök