Volvo 940 dör när man har varvat upp och sedan trycker ner kopplingen.

Wikstrom7
24 april 2012 · 24 Inlägg

Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas

Rojpen
24 april 2012 · 2 230 Inlägg

öppen dump? om ja så där har du problemet smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Wikstrom7
24 april 2012 · 24 Inlägg

Nej någon sådan finns ej tongue allt är orginal i motorn glömde att skriva det tongue

Rojpen
24 april 2012 · 2 230 Inlägg

aha, ja då bör det ju vara din tomgångs motor som inte hinner reglera då du släpper gasen så den dör innan den "hoppar igång" beter den sig lika då du kör bilen och sen kopplar?

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Wikstrom7
24 april 2012 · 24 Inlägg

okej det händer oftats när man kör bilen och ska växla tillexempel eller när man har gasat upp bilen och sen måste bromsa och koppla ur så dör den. sad

Senast redigerat av Wikstrom7 (24 april 2012)

Wikstrom7
24 april 2012 · 24 Inlägg

nån annan som kan ha nån fundering på vad de kan vara?

_mattsson_
25 april 2012 · 140 Inlägg

Felet låter som det som Rojpen säger för det är ett vanligt fel.

Wikstrom7
25 april 2012 · 24 Inlägg

Jo det är ju det och det är så sjuk drygt att det händer:-( men vill gärna hitta vad de är för fel så att man kan fixa till det. Kanske får lämna in bilen till nån verkstad så får dom kika.

_mattsson_
25 april 2012 · 140 Inlägg

Känner du ingen som har en tomgångsmotor som du kan prova för å se om det är de som är felet? du kan ju även ta av kontakten på din å kolla så det inte har ärgat i den.

cissanturbo
25 april 2012 · 8 Inlägg

samma problem med min bil, gasar ur den och ska stanna vid stop eller släpper gasen och ska rulla några meter innan stop då dör den hmm där imot så finns dump och öppet luftfilter på min,men var ju självklart inte så när vi var och provkörde den utan det kom senare på dagen vi hade köpt den sad nån som har någon anning?

Iveskold17
26 april 2012 · 142 Inlägg

kolla era vevhusventilationer om den är igensatt, om ni inte vill göra rent den så ta loss el-kontakten till tomgångsmotorn så får ni tomgång igen men den är lite hög bara...

27-an
Volvo 945 (1996)
cissanturbo
27 april 2012 · 8 Inlägg

okej tack ska kolla upp de

Min0lta
28 april 2012 · 441 Inlägg

Wikstrom7 skrev:
Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile

Honda civic "Jane" (1996)
Dagge88
28 april 2012 · 629 Inlägg

Kollat felkoder ?

Mröh
Volvo 855 "T5r" (1995)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Opel Rekord (1982)
Alex-s Bakhjulskrafs
28 april 2012 · 1 479 Inlägg

kan ju likväl vara tjuvluft!
samma effekt som att ha dump

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Wikstrom7
29 april 2012 · 24 Inlägg

Min0lta skrev:

Wikstrom7 skrev:
Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile

okej ska kolla upp det big_smile tack för svar big_smile

Min0lta
29 april 2012 · 441 Inlägg

Wikstrom7 skrev:

Min0lta skrev:

Wikstrom7 skrev:
Bilmodell:
Volvo 940 FTT
B230FT

Årsmodell:
1993

Miltal:
17900

Hur yttrar sig felet?:
Bilen dör när man kopplar ur efter att man har varvat upp bilen till 2500 eller över.
och det händer hela tiden.

så jag undrar vad de kan bero på?

Tacksam för svar smile

MVH
Andreas

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile

okej ska kolla upp det big_smile tack för svar big_smile

Gör så smile skriv gärna sen och säg hur det blev smile

Honda civic "Jane" (1996)
Wikstrom7
29 april 2012 · 24 Inlägg

Min0lta skrev:

Wikstrom7 skrev:

Min0lta skrev:

ta av orginal dumpen och kolla efter små hål eller dyl! hade samma problem med lite 940 jag satt på öppet filter.
så när den släpper trycket så hörde jag ett kvitter "turbo surge" så det kan vara din dump som failar! så prova bytt den, min dog därav att min dumpventil var kass, för då får lmm Flipper spel måste vara helt 100% visst behöver inte faila på din dock men ta och kolla på det smile

okej ska kolla upp det big_smile tack för svar big_smile

Gör så smile skriv gärna sen och säg hur det blev smile

ja då det ska jag göra smile

cissanturbo
2 maj 2012 · 8 Inlägg

ja bytte dump på min och det verkar inte vara där felet kommer ifrån men som sagt skulle ju kunna dra tjuvluft nånstans,

Min0lta
2 maj 2012 · 441 Inlägg

cissanturbo skrev:
ja bytte dump på min och det verkar inte vara där felet kommer ifrån men som sagt skulle ju kunna dra tjuvluft nånstans,

har du ladd mätare ? bygger den laddtryck vid gaspådrag ?

prova dra över lite startgas på insugs sidan på vaccum slangar! och kollar därefter om den sticker iväg på tomgången! för i så fall så har du en vaccum läcka!

Honda civic "Jane" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang