3134
Sök

Sony GDX har plötsligt slutat fungera

3 Inlägg
27 april 2012
Trådstartare
Tjenare,
Har i några dagar försökt att få igång min bilstereo utan resultat, vänder mig nu hit istället då jag är ganska så kass på allt som har med billjud att göra.

Jag har en Sony CDX-GT710 installerad i min Peugeot 206 -00, har haft denna + ett slutsteg(kicker) med tillhörande baslåda installerat i ett år.

En dag så slutade stereon plötsligt att fungera, displayen var stendöd och den reagerade inte på knapptryckningar. Drog ut stereon ur ramen och kollade sladdarna + säkringen, allting såg bra ut. Kollade samtidigt säkringshållaren under ratten samt säkringshållaren under huven, allt såg bra ut där också. Stoppade in stereon i ramen igen, lade samtidigt märke till att det fanns en resetknapp på stereon, jag tog då en skruv och höll in resetknappen ett tag. Drog sedan igång tändningen och då hoppade plötsligt stereon igång! Stängde då av tändningen och satte på tändningen igen, då dog stereon igen..

Någon som har någon idé vad som skulle kunna vara fel?

Har googlat lite och sett några potentiella felkällor:
Jordfel?(Hur kollar man detta enklast?)
Mindre än 12V i någon av kablarna, vad jag har förstått så ska man mäta upp på gul och röd(?) med en multimeter?

Tack på förhand

Sök