Volvo s70 fukt i usa blinkers.

Alesjo
28 april 2012 · 53 Inlägg

Hej alla goa och glada! Har en volvo s70 där jag har monterat USA blinkers på. Borrade ett hål i dom på innersidan och drog positionsljuset dit ist så jag har orange ljus hela tiden.. Det är tätat bra runt hålet m.m.

Vad ska jag göra? Original hålet för ventelation är kvar ju, ska man täta alla hål man hittar eller göra större ventilations hål?
Tacksam för svar! Mvh Linus smile

Saa3
28 april 2012 · 6 Inlägg

tättar du alla hål så får du ju kondens  av  lampans värme  det fick jag iaf sad

Saab 93 aero "aero" (2002)
Alesjo
28 april 2012 · 53 Inlägg

Då vet jag inte om jag ska testa att göra större heller? hmm

jonteringkvist
19 december 2012 · 98 Inlägg

Sätter man dubbelpolig blinkers och sen drar en pluskabel från parkeringsljus eller är jag ute och cyklar? smile

Christian S
20 december 2012 · 4 816 Inlägg

Alesjo skrev:
Hej alla goa och glada! Har en volvo s70 där jag har monterat USA blinkers på. Borrade ett hål i dom på innersidan och drog positionsljuset dit ist så jag har orange ljus hela tiden.. Det är tätat bra runt hålet m.m.

Vad ska jag göra? Original hålet för ventelation är kvar ju, ska man täta alla hål man hittar eller göra större ventilations hål?
Tacksam för svar! Mvh Linus smile

om du nu har monterat usa blinkers så borde du ju fått med lamphållaren för den 2 polig lampan som ska sitta i dom.

jonteringkvist skrev:
Sätter man dubbelpolig blinkers och sen drar en pluskabel från parkeringsljus eller är jag ute och cyklar? smile

du är helt ute och cycklar.
man byter bara till en 2 polig lampa samt lamphållare/lampsockel sen är det bara att trycka i kontakten i lamphållaren så är det klart då det redan är fördragit i bilens kabelmatta.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jonteringkvist
20 december 2012 · 98 Inlägg

Jasså , smidigt! Kan man köpa sån lamphållare på Volvo då eller? smile tack för svar ! big_smile

Senast redigerat av jonteringkvist (20 december 2012)

WilYawn Golle
20 december 2012 · 448 Inlägg

jonteringkvist skrev:
Jasså , smidigt! Kan man köpa sån lamphållare på Volvo då eller? smile tack för svar ! big_smile

Japp, brorsan gjorde så på sin v70.

James May: In other news.... I've fitted a fan!
jonteringkvist
20 december 2012 · 98 Inlägg

Okej beställt en sådan nu, tack för svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang