Optic skrev:
Ja det borde ju finnas även på denna bil. men jag vet inte vart, det finns ju ingen bild på det i instruktionsboken. och jag är inte så hävlig på tyska heller..
Nödstängning finns det garanterat och den sitter i regel vid motorn. Ett lock behövs plockas bort sen om det är bakom en innerbelysning eller annat kan jag inte svara på. Kan finnas en nödvev i verktygsatsen eller så är det bara ett hål för skruvmejsel, torx eller vad dom hittat på? Motorn till luckan sitter antingen uppe i taket eller bak i skuffen men kan givetvis vara jävlig att hitta. Händer det ingenting, inget klick eller så. Kanske en säkring som sitter på annat ställe än i huvudcentralen (väldigt vanligt på USA-bilar). Moderna jänkare har förkärlek för massa konstiga olika säkringar som göms på olika ställen. I närheten av batteriet hittas ofta olika huvudsäkringar och sk. fuse wire Alltså korta kablar som funkar som säkring, även "smart fuse" (själv återställande) förekommer rikligt i USA-bilar och ballar en sådan ur så blir komponenten givetvis heldöd. Antar det är "auto öppning" har du provat att dra i själva luckan samtidigt som du trycker på knappen.
Senast redigerat av hotrodder (29 april 2012)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab