3302
Sök

Taklucka på Chrysler 300c -05 går inte igen

67 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Har ett halv akut problem med taklucka till min chrysler. den går inte igen. den har fastnat i ett läge.
Har prövat att nollställa minnet eller vad det nu kallas, dock utan nå resultat.
Har kollat i min tyska instruktionsbok utan att fatta något.

Är det någon här som har haft liknande problem med just chrysler.. eller har en svensk instruktionsbok så man kan se vart säkringen/relät sitter!

Fri fart för ett fritt folk!
14 638 Inlägg
29 april 2012
borde finnas något sätt att återställa den manuellt till stängt läge

volvo har sin återställning vid kåpan vid backspgeln som man tar ner och där under fins det ett spår så man manuellt kan vrida igen luckan

Kör fort så hinner inget hända...

67 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Ja det borde ju finnas även på denna bil. men jag vet inte vart, det finns ju ingen bild på det i instruktionsboken. och jag är inte så hävlig på tyska heller..

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
29 april 2012
Optic skrev:
Ja det borde ju finnas även på denna bil. men jag vet inte vart, det finns ju ingen bild på det i instruktionsboken. och jag är inte så hävlig på tyska heller..

Nödstängning finns det garanterat och den sitter i regel vid motorn. Ett lock behövs plockas bort sen om det är bakom en innerbelysning eller annat kan jag inte svara på. Kan finnas en nödvev i verktygsatsen eller så är det bara ett hål för skruvmejsel, torx eller vad dom hittat på? Motorn till luckan sitter antingen uppe i taket eller bak i skuffen men kan givetvis vara jävlig att hitta. Händer det ingenting, inget klick eller så. Kanske en säkring som sitter på annat ställe än i huvudcentralen (väldigt vanligt på USA-bilar). Moderna jänkare har förkärlek för massa konstiga olika säkringar som göms på olika ställen. I närheten av batteriet hittas ofta olika huvudsäkringar och sk. fuse wire Alltså korta kablar som funkar som säkring, även "smart fuse" (själv återställande) förekommer rikligt i USA-bilar och ballar en sådan ur så blir komponenten givetvis heldöd. Antar det är "auto öppning" har du provat att dra i själva luckan samtidigt som du trycker på knappen.
Senast redigerat av hotrodder (29 april 2012)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

67 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Hittar ingenting....

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
1 maj 2012
Optic skrev:
Hittar ingenting....

Ok! Kontakt med en återförsäljare kan ju då vara ett hett tips.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

67 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Har pratat med en återförsäljare, det finns ingen manuell stängning på dessa bilar:s

91 Inlägg
2 maj 2012
Går motorn? Annars, kolla säkringarna - de finns under motorhuven och även i närheten av reservhjulet (spare tire access panel). Googlade lite snabbt på problemet och en person löste sitt liknande problem genom att ta ur och sätta in säkring 44 i bagaget en gång. Långsökt, men det var allt jag hittade.

Sök