puch nevada tomgång!

Derbi_Senda Avstängd
17 september 2006 · 5 Inlägg

Hej, jag har köpt en puch nevada som det sitter en 60cc och en 16.5mm på men den varvade väldigt mkt när ja bromsade in och tryck in kopplingen så böt munstycke på den nu går den men tomgång tomgången går inte inte fint haar ändrat och pilat på tomgångs skruven och luft skruven men den går inte ändå så maaan får pimpla på gasen när man står stillaa är det nån har en anning om va ja kan försöka med för få d en gå?


tacksam för svar!

Derbi_Senda Avstängd
17 september 2006 · 5 Inlägg

Derbi_Senda skrev:
Hej, jag har köpt en puch nevada som det sitter en 60cc och en 16.5mm på men den varvade väldigt mkt när ja bromsade in och tryck in kopplingen så böt munstycke på den nu går den men tomgången går inte inte fint haar ändrat och pilat på tomgångs skruven och luft skruven men den går inte ändå så maaan får pimpla på gasen när man står stillaa är det nån har en anning om va ja kan försöka med för få d en gå?


tacksam för svar!

dallelito med lem
17 september 2006 · 1 147 Inlägg

jag rekommenderar antingen att du söker dig till moppeforum, eller att du spänner upp gaswiren en smula så trotteln kommer upp en bit, sen står den nog på tomgång efter att du fininställt tomgången skruven på sidan av förgasaren...

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
jonTe
18 september 2006 · 5 710 Inlägg

Låser med tanke på regel:

§1 Sundhet och "netikett"

• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang