Volvo 850 96-97 ABS-LAMPA (UTAN TRACS/ANTISPINN)

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
4 maj 2012 · 695 Inlägg

Hejsan, jag har en fråga angående min ABS-lampa som lyser i min bil, jag har haft den inne på undersökning (OBD2-avläsning) och fått anmärkning på HögerBak (HB) Sensor, tillsaken hör att jag har bytt mätare (hela gula snabb-kontakten) och då startade ABS-lampan att lysa, då är min fråga, skall jag börja med att byta sensorerna där bak och sedan läsa av ytterligare en gång?, det gick inte att släcka lampan i OBD2-undersökningen, tacksam som vanligt för kvicka och raka svar.

MVH Volvo740mannen cool

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Lydicke
4 maj 2012 · 40 Inlägg

Ta fram ett elschema och mät från stycket vid bromsstyrenheten. Är ohm värderna rimmliga och pendlar när du snurrar på hjulet är styrenheten kass. 50% chans att de är styrenheten när du får felkod på givarna bak

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
4 maj 2012 · 695 Inlägg

Men hur kan detta bara börja lysa efter mätarbyte, har fungerat tidigare, lampan slockar ej om man tar av säkringarna iheller

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Lydicke
4 maj 2012 · 40 Inlägg

ahaa, läste inge vidare :p ne då vart det knepigare. tycker fortfarande att de är värt att mätas upp!

strandberg31
4 maj 2012 · 2 419 Inlägg

Med mätare menar du då att du bytt sensorn som sitter i navet? kollat så abs ringarna är hela?

Minns inte riktigt varför men bytte bägge bak på min 850 för nått år sedan! sen så kan det räcka att köra den så det känner av så allt är ok så släcks lampan! dock har jag ingen obd utan lamp grejen i motorrummet!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
11 maj 2012 · 695 Inlägg

Instrumentbräda!.. skall göra en liten service så småningom, de givarna bak är ju faktigst inte allt för blodiga i inköp i värsta fall byta allt d.vs ABS-kransar samt ABS-enhet, du råkar inte veta hur mycket ABS-kransarna kostar?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
strandberg31
11 maj 2012 · 2 419 Inlägg

volvo740mannen skrev:
Instrumentbräda!.. skall göra en liten service så småningom, de givarna bak är ju faktigst inte allt för blodiga i inköp i värsta fall byta allt d.vs ABS-kransar samt ABS-enhet, du råkar inte veta hur mycket ABS-kransarna kostar?

om det är samma som fram? minns inte hur det är men finns på biltema iaf! lär inte kosta många kronor!

Tycker du skall byta givarna bak och ev kransarna först! abs enheten kostar ju endel och brukar bara vara själva data boxen till den som går sönder!

Kan va lite bökigt och få ur och i de nya kontakterna om du har sedan! då det är ganska trångt mellan tank och kaross!

På de nya fick jag ta isär kontakterna sen klippte jag de gamla och knöt i en tråd så går det fint att dra upp de nya i! smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang