slusteg, hur drar jag?

Metaljimmy
18 september 2006 · 30 Inlägg

Jag har ett sådant paket:

http://www.masterweb.se/product_info.ph … cts_id=206

Hur ska jag koppla in detta? :S Helt snurrig!

SaTN Köp
18 september 2006 · 106 Inlägg

Röd = +
Svart = -
Koppla så att den röda går från batteriet tillsäkringen, sedan från säkringen till + på steget.
Svart kan du gärna jorda på plåten, bara ytan är ren. Helst inte smutsig eller har en beläggning.

Lågnivåkabeln kopplar du in bak på stereon, går en röd och en vit(alternativt svart) kabel från stereon, koppla in röd på röd, vit på vit (svart på svart/ vit på svart).
Sedan in i steget där det passar.
Sedan har du nog en remote som du kopplar in i steget, en väldigt tunn kabel som går tillsammans med lågnivåkabeln.
Den kopplar du in i steget för att steget skall känna av att du startat stereon. Kppla in den i + eller i anten.
remoten ger signaler till steget (som sagt) så att steget känner av att du använder stereon och startar då upp.

Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi S2 "720whp" (1991)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
mimmiiie
18 september 2006 · 32 Inlägg

den blåa kabeln koppals in i stereon ... den svart ska du hitta en jord plats åt ..lämpligt att den nuddar karossen och den röda kabeln ska du dra från batteriet men du måste ha säkringsdosan i mellan tex i motorumet ....... svårare än så är det inte

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
simeboy Rörkrökare
21 september 2006 · 575 Inlägg

OBS tänk på att sätta i jorden FÖRST och inget annat!

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1
Volkswagen Golf III "Like no one else" (1993)
Jonve Livsnjutare
21 september 2006 · 342 Inlägg

mimmiiie skrev:
den blåa kabeln koppals in i stereon ... den svart ska du hitta en jord plats åt ..lämpligt att den nuddar karossen och den röda kabeln ska du dra från batteriet men du måste ha säkringsdosan i mellan tex i motorumet ....... svårare än så är det inte

Säkringsdosan ska sitta max 25-30 cm ifrån batteriet om försäkringar, garantier och sånt tjafs ska gälla!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang