3543
Sök

Brusar ur baslådan med annan stereo, funkar perfekt med den innan.

JFfoto
6 maj 2012
Trådstartare
Är inte alls kunnig inom el, men hade en pioneer inkopplad, tänkte byta stereo, med likadana ISO kablar, men då brusar det ur baslådan, det funkar ju perfekt med stereon innan.. vad kan de bero på?

7 281 Inlägg
6 maj 2012
Är signaljorden hel i den nya stereon??

JFfoto
6 maj 2012
Trådstartare
Brains skrev:
Är signaljorden hel i den nya stereon??

ehm, ingen aning, hur kan jag ta reda på det?

JFfoto
6 maj 2012
Trådstartare
Alltså stereon funkar ju, det kommer ljud och så, men när man minskar volymen så hörs det massa brus och så.. typ dunkar till ibland..

3 187 Inlägg
6 maj 2012
Paused skrev:
Alltså stereon funkar ju, det kommer ljud och så, men när man minskar volymen så hörs det massa brus och så.. typ dunkar till ibland..

testat att byta tillbaka till den gamla och se om det funkar?

låter som jordfel och även kanske att signaljorden har brännts.

JFfoto
6 maj 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
Paused skrev:

Ja gamla stereon funkar, kopplade in den efteråt.. är det något jag kan fixa, signaljorden? smile eller ba köpa ny stereo?

3 187 Inlägg
6 maj 2012
Paused skrev:
big-jepp skrev:
Paused skrev:

Ja gamla stereon funkar, kopplade in den efteråt.. är det något jag kan fixa, signaljorden? smile eller ba köpa ny stereo?

testa jorda ena rca kontaktens yttersta hölje.
alltså du tar en vanlig tunn kabel bit, skalar av båda ändarna, jordar den ena och den andra virar du runt en rca kontakten

Sök