3195
Sök

Nyare Volvo gps i en volvo 240 -80

69 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hej!

Jag sitter o funderar på att köpa en gps men kom sen på att det skulle vara ganska coolt och praktiskt att köpa en sån gps som sitter i nyare Volvo bilar då den fälls ner när man inte avänder den. Är det bara att koppla in ström till den eller krävs det mer komplicerade ingrep för att få det att funka?

Mvh

2 763 Inlägg
8 maj 2012
Skott92 skrev:
Hej!

Jag sitter o funderar på att köpa en gps men kom sen på att det skulle vara ganska coolt och praktiskt att köpa en sån gps som sitter i nyare Volvo bilar då den fälls ner när man inte avänder den. Är det bara att koppla in ström till den eller krävs det mer komplicerade ingrep för att få det att funka?

Mvh

Det är ganska avancerade saker, flera boxar som ska kopplas in och sen går ljudet från gps ut genom bilens högtalare, så nej, det är inte bara att koppla in ström wink

Volvo - For Life

69 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Vad är det för boxar som behövs? Såg att man kan köpa högtalaren som behövs billigt med tillhörande sladd då den inte tillhörde resterande ljudsystem i bilen.

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 maj 2012
Går visst att pilla igång skärmen. Gå in på svxc och sök efter användaren heavy. Han har pillat med detta:-)

2 763 Inlägg
8 maj 2012
nixon89 skrev:
Går visst att pilla igång skärmen. Gå in på svxc och sök efter användaren heavy. Han har pillat med detta:-)

Jo visst går det men ska han använda alla volvogrejer till gpsen så är det inte "bara" att koppla ström till skärmen...

Volvo - For Life

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 maj 2012
Nej självklart inte men syftade rent på själva styrningen upp och ned:-)  ska man ha i allt som behövs, så är det inte lönsamt längre,  bättre att skaffa en eftermarknads att montera ist, då bara delarna springer iväg i dyra pengar:-(

2 763 Inlägg
8 maj 2012
nixon89 skrev:
Nej självklart inte men syftade rent på själva styrningen upp och ned:-)  ska man ha i allt som behövs, så är det inte lönsamt längre,  bättre att skaffa en eftermarknads att montera ist, då bara delarna springer iväg i dyra pengar:-(

Jaha, ja styrningen upp och ned bör inte vara raketforskning smile Jag har alla sådana boxar och skärm från min röda V70 smile

Volvo - For Life

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 maj 2012
BOLIN_ skrev:
nixon89 skrev:

Jaha, ja styrningen upp och ned bör inte vara raketforskning smile Jag har alla sådana boxar och skärm från min röda V70 smile

Jasså det har du? Hehe hade suttit fint i min v70;-)

2 763 Inlägg
8 maj 2012
nixon89 skrev:
BOLIN_ skrev:
nixon89 skrev:

Ser dock att du har en V70n, mina boxar och skärm kommer från första V70-modellen och jag har tänkt montera de i min XC lite senare smile
Senast redigerat av BOLIN_ (8 maj 2012)

Volvo - For Life

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 maj 2012
BOLIN_ skrev:
nixon89 skrev:
BOLIN_ skrev:

Ser dock att du har enV70n, mina boxar och skärm kommer från först V70-modellen och har jag tänkt montera i min XC lite senare smile

Fanken med:-(  nåja man kan inte ha allt:lol:

2 763 Inlägg
8 maj 2012
nixon89 skrev:
BOLIN_ skrev:
nixon89 skrev:

Ser dock att du har enV70n, mina boxar och skärm kommer från först V70-modellen och har jag tänkt montera i min XC lite senare smile

Fanken med:-(  nåja man kan inte ha allt:lol:

Haha wink Nej, det är ju sant! smile

Volvo - For Life

69 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Så det går inte att få igån g gps funktionen asso skiter o om den kan prata eller ej vill bara se vart jag skall åka:P

2 763 Inlägg
9 maj 2012
Skott92 skrev:
Så det går inte att få igån g gps funktionen asso skiter o om den kan prata eller ej vill bara se vart jag skall åka:P

Det går väl med en hel del trixande men det blir nog både dyrt och jobbigt att lösa det... hmm

Volvo - For Life

1 418 Inlägg
9 maj 2012
varför vill du installera något som är allmänt känt för att fungera skit?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

69 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Visste inte att det var känd skit tyvärr. Tänkte mest på att det skulle vara en cool och praktiskt modd som skulle förhöja en gammal bil:)

Voodoo
1 444 Inlägg
10 maj 2012
Skott92 skrev:
Visste inte att det var känd skit tyvärr. Tänkte mest på att det skulle vara en cool och praktiskt modd som skulle förhöja en gammal bil:)

köp helre en  ipad lr likande  till bilen ist smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

69 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Ja men den skulle inte vara lika smidig och heller inte se lika fränt ut för den delen. Får köpa mig en vanlig gps istället....tråkigt nog

klabbarpan
3 041 Inlägg
10 maj 2012
Vad du kan göra är att använda navi skärmen och mekaniken, sedan köra en annan gps igenom den, alt modda in en nyare gps i hållaren. Sett dessa som gjort så:-)

69 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Känns lite krångligt för en med tummen mitt i handen:)

1 418 Inlägg
10 maj 2012
Skott92 skrev:
Känns lite krångligt för en med tummen mitt i handen:)

Då kan du nog skippa alla tankar kring att montera rti

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sök