11440
Sök

projekt: Bilstereo i en Fiat Punto

1 634 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Tjenare. Nu har jag inhandlat en komplett bilstereo-utrustning åt min kollega och vi skall börja slänga ihop detta till helgen.

Vi börjar med en lista på vad som skall in.

HU: P77R (Inget inbyggt slutsteg) 3x lågnivå ingångar.
Slutsteg 1: Audioson Lrx 4300
Slutsteg 2: Jensen (gammalt 2-kanals)
Slutsteg 3: Kicker Kx600.1

Högtalare fram: Orion 4" kit.
Högtalare bak: PG RSD 6,5"
Sub: Kicker 15" (gammal, vet ej betäckning, dock 1x 4ohm)
Eventuellt så åker det in en likadan 15" till i skuffen om vi känner oss riktigt tokiga big_smile  I EN PUNTO!!!!
Totalpris för detta, 6800kr.

Vi började med en budget på 5000kr. Men allt eftersom jag lyckades hitta roliga prylar så fick vi tänja lite på budgeten. Har fått tag på 3x lågnivåkablar för 200kr så det är bara strömkabel och lite smått kvar. Jensen steget är nåt gammalt skräp som jag hade kvar i förrådet, detta kommer säkerligen att bytas ut så småning om. Nu är vi så sugna på att komma igång och med tanke på att vi redan spräckt budgeten med 2000kr + kablar (Sa iofs att han fick räkna med 1000kr + för kablar.) så nöjer vi oss med mitt gamla jensen steg tills vidare, detta skall driva baksystemet.

Obs: Detta är inget som är planerat att tävla med, och DEFINITIVT inte till SQ, Så inget snack om fördelningen av högtalare bak och fram i bilen tack. Vi vill slippa kapa i bilen, därav 4" fram, och en nybyggd hatthylla med egna slutna lådor till 6,5:orna.

Tycker vi kallar detta projektet för "Peckas Punto" wink

Skall ta bilder på bilen och prylarna under veckan eller till helgen, så kika in igen och kolla på uppdateringarna.

//Andreas

ps. Dämpning och batteri???? Ingen ANING wink men det kommer det med. *lol*

Snälla admin, kan inte denna tråden få ligga i bilstereo forumet. Tycker den hör mer hemma i bilstereo  -forumet än i projekt-forumet, då jag inte tror att de flesta som surfar här i bilstereodelen tittar på mycket på resten, Jag vet att jag inte kollar något annat än bilstereo-forumet.

Numera Saab 9-5 Aero -00

21 761 Inlägg
18 september 2006
andreas_gbg_ skrev:
inget snack om fördelningen av högtalare bak och fram i bilen tack.

Jag får väl iaf rekommendera att inte sätta 15" i A-stolpen.

Nåja, allvarligt. Verkar bli ett intressant projekt.
Senast redigerat av Drönirettab (18 september 2006)

1 163 Inlägg
18 september 2006
Hahaha...

Satsa på 2st 15", bilen måste ju ramla isär av basen annars inget roligt.. smile

Får följa upp här, ska bli kul att se bilderna.. big_smile

1 634 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
Nu har vi byggt lite granna. MEn mitt modem e kasst så jag kan inte ladda upp bilder hemifrån. Men jag var hos en kompis och la upp lite bilder på lazzat iaf. kika på http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=34096

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök