Köpråd mercedes eller bmw

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
18 maj 2012 · 1 778 Inlägg

Nybergrobin skrev:

marwin_of_sweden skrev:
Ja på 540 kan man ta bort fartspärren genom chip, mappning eller bara plugga in en dator i bilen och ta bort de.
Men hur ofta behöver du köra fortare är 250km/hsmile?

Vet inte hur det är med 540 men på min chefs förra 740 så sjönk soppaförbrukningen rejält efter chipningen så det kan vara en anledning till att chipa smile

Jodå de blir lite skillnad på förbrukningen även på 540. Men det lät som att han mest var ute efter att bli av med fatt spärren.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
18 maj 2012 · 1 778 Inlägg

aha_100 skrev:

marwin_of_sweden skrev:
Men hur ofta behöver du köra fortare är 250km/hsmile?

Dom gångerna man behöver det så är det jäkligt störande att det tar stopp tongue

Haha så sant så sant:) jag valde ju själv att ta bort den så jag ska väl igentligen inte säga så mycket:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Germax
18 maj 2012 · 12 086 Inlägg

Att äga bil är dyrt, sluta lipa smile

Jag tycker inte min E65 går sönder mer än min 540 E34 jag hade i 3 år.

Mercedes vet jag ingenting om, mer än att de är snygga utvändigt och ser ut som skit invändigt.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
18 maj 2012 · 3 804 Inlägg

Bliss187 skrev:
Om man inte ägt eller kört nån utav dessa bilar ska man inte yttra sig överhuvudtaget!!!

Att påstå att S500 är mindre kul bil än BMW 7-5 serie är bara bullshit...beror helt på hur du kör dem och hur du är som chaufför. Mercedes är dyrare att äga( så är det bara, deal with it) Men tro inte du kommer undan bara för att det är en BMW heller...!när det gäller försäkring blir BMW billigare

Om man inte har råd...köp en Nissan,honda,opel,kia eller motsvarande...Sedan har dessa bilmärken varit i bitter strid  sedan starten om köpare...Mercedes har setts mer som gubb bil och BMW mer för den unga, framgångsrika playboy osv...men det är båda snygga,tekniska,snabba bilar det kommer ner till smak sak i slutändan...

BMW och Mercedes har prestanda men mercedes är tyngre( s500 är flaggskeppet) större bil än E klass osv
detta betyder inte att den inte skulle ta bmw eller tvärtom..." BMW kan vinna i acceleration men Mercedes  i toppfart"???

När det gäller tuning styling är det samma sak där med...kostar olika men det finns massor att göra med båda bilarna, men tyvärr mercan kostar mer=0(  Gäller också om du ska tuna bilarna hos de seriösa aktörerna

Annars kan jag bara citera TOP GEAR...BMW fin bil och teknisk,bra kurvtagning osv men det slår aldrig rå styrka och muller från arg V8...smile

Du kan inte påstå att följande påstående är bullshit:
Bmw 540 med manuell låda. Är roligare att köra då den har bättre väghållning och kurvtagnings egenskaper och sportighet än en Mercedes S500


Om du påstår det så lämnar jag den här diskussionen för gott för då orkar jag inte mer.


Bmw osv..
aha_100
18 maj 2012 · 535 Inlägg

OverBoosted skrev:
Du kan inte påstå att följande påstående är bullshit:
Bmw 540 med manuell låda. Är roligare att köra då den har bättre väghållning och kurvtagnings egenskaper och sportighet än en Mercedes S500



Om du påstår det så lämnar jag den här diskussionen för gott för då orkar jag inte mer.

Nu har jag bara åkt S55 och ingen S500 men dessa bilar har ganska avancerad luftfjädring som styvar upp och "trollar bort" en hel del vikt vid hårt körning. Den S55 amg jag åkte låg riktigt fint på vägen!

Förvisso en amg, men det kanske är samma fjädringsystem på 500an å..

Därmed inte sagt att den ligger bättre än bmwn, jag har inte provat någon.

Men underskatta inte mbn pga storlek och vikt tongue

Senast redigerat av aha_100 (18 maj 2012)

mellander90
18 maj 2012 · 125 Inlägg

tackar för svaren ni har varit till jättestor hjälp

Mitsubishi evolution lancer 8 "clementinen" (2005)
Volvo s60R "sprinten" (2005)
KingD
18 maj 2012 · 69 Inlägg

Den ständiga frågan BMW eller Mercedes-Benz, uteslut vilka årsmodeller och modeller som går sönder mest och provkör sedan båda bilarna och bestäm därefter vilken du vill ha.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang