Film: Biltjuvar in action - Sverige

VLN denkz
16 maj 2012 · 323 Inlägg

Vet inte om den redan finns på gorg , sökte men hittade inte.

Några killar som visar hur lätt det är att sno (i det här fallet saab) bilar.

http://www.youtube.com/watch?v=bAALVx3t … re=related

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Drunk A.Sörman
16 maj 2012 · 1 299 Inlägg

jaha slapp ju sönder brutnalås ifall big_smile

Kollan
18 maj 2012 · 618 Inlägg

Måste ju ändå vara fejk?
Kollat för mycket på fransk maffia wink

cheffer
19 maj 2012 · 1 422 Inlägg

Med tanke på att det där är omöjligt att göra på en SAAB verkstad med Saabs egna instrument etc så framgår det där som extremt otroligt, speciellt med den korta tid som han gjorde det på men absolut inte omöjligt men på den där korta tiden så verkar det lite väl fake. Behöver lite längre tid än sådär på sig om något. Men teknologin för det där finns ju men behövs mer kodning än att bara simpelt göra sådär. Nej, det köper jag inte att det går så fort. Men dyra premiumbilar stjäls ju på liknande sett, dock ska det tilläggas att såndär utrustning är väldigt dyr och jag är väldigt skeptisk till att den skulle användas för att stjäla några Saabar, finns ingen vinst i det men den där dyra utrustningen för att sedan sälja bort en stulen saab, blir inga stora pengar att tjäna där om ens några pengar att tjäna. Tror det där var bilar som de redan hade tillgång till och gjorde lite av en "trollvideo" om jag ska vara ärlig. Men klart, det är inte omöjligt att stjäla en bil på det där viset.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
VLN denkz
19 maj 2012 · 323 Inlägg

Det bör vara fejk, jag hoppas att det är fejk. Det jag tycker är konstigt är hur han kan starta 9-3an med fingret ? Hur fejkar man det liksom ?

Senast redigerat av VLN (19 maj 2012)

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 maj 2012 · 6 170 Inlägg

VLN skrev:
Det bör vara fejk, jag hoppas att det är fejk. Det jag tycker är konstigt är hur han kan starta 9-3an med fingret ? Hur fejkar man det liksom ?

Haha nu blev du allt lite kallsvettig va ??  tongue


OM det nu skulle vara äkta så är det ju enkelt på en NG9-3 eftersom det inte finns något riktigt lås i tändningslåset utan bara en tryckplatta i botten som känner av att nyckeln trycks ner (eller i detta fallet ett finger) och skulle man då mot förmodan ha en sändare som kan sända rätt koder till bilen så kommer hakarna i låset ta tag i nyckeln och tillåta att man vrider om.

Men jag tror att det är ganska osannolikt att det där var äkta, antingen så har dom nyckeln gömd bredvid låset eller så har dom kopierat nyckelkoderna till datorn och fuskar på det viset. Att öppna och starta bilar med "brute force" metoden lär ju inte gå med rullande koder eller iaf inte på sångra sekunder...


Det jag förundras över är varför larmdioden fortsätter blinka på bilarna efter att dom har larmat av och låst upp dom ??

Och bägge 9-5:orna dubbelblinkar dvs att dioden säger att det är något fel på larmsystemet. Så antagligen har dom helt enkelt satt larmet ur spel redan innan och sen glider dom dit med en bärbar dator med gammalt trådlöst modem eller vad det nu är, någon låser upp med nyckel och dom ser ut som bilknyckarproffs...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
VLN denkz
19 maj 2012 · 323 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

VLN skrev:
Det bör vara fejk, jag hoppas att det är fejk. Det jag tycker är konstigt är hur han kan starta 9-3an med fingret ? Hur fejkar man det liksom ?

Haha nu blev du allt lite kallsvettig va ??  tongue


OM det nu skulle vara äkta så är det ju enkelt på en NG9-3 eftersom det inte finns något riktigt lås i tändningslåset utan bara en tryckplatta i botten som känner av att nyckeln trycks ner (eller i detta fallet ett finger) och skulle man då mot förmodan ha en sändare som kan sända rätt koder till bilen så kommer hakarna i låset ta tag i nyckeln och tillåta att man vrider om.

Men jag tror att det är ganska osannolikt att det där var äkta, antingen så har dom nyckeln gömd bredvid låset eller så har dom kopierat nyckelkoderna till datorn och fuskar på det viset. Att öppna och starta bilar med "brute force" metoden lär ju inte gå med rullande koder eller iaf inte på sångra sekunder...


Det jag förundras över är varför larmdioden fortsätter blinka på bilarna efter att dom har larmat av och låst upp dom ??

Och bägge 9-5:orna dubbelblinkar dvs att dioden säger att det är något fel på larmsystemet. Så antagligen har dom helt enkelt satt larmet ur spel redan innan och sen glider dom dit med en bärbar dator med gammalt trådlöst modem eller vad det nu är, någon låser upp med nyckel och dom ser ut som bilknyckarproffs...

Haha minst sagt kallsvettig! Då min Audi TT blev stulen utan brutna lås eller krossade rutor , vilket också resulterade i att Försäkringsbolaget anklagade mig för att ha kört bilen ut i skogen och sålt fälgarna. Vilket i sin tur resulterade i att den stod på en verkstad från 3 juni till sista september det året. Så ja kallsvettig är ju bara förnamnet smile .

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 maj 2012 · 6 170 Inlägg

VLN skrev:

TBOC_Razor skrev:

VLN skrev:
Det bör vara fejk, jag hoppas att det är fejk. Det jag tycker är konstigt är hur han kan starta 9-3an med fingret ? Hur fejkar man det liksom ?

Haha nu blev du allt lite kallsvettig va ??  tongue


OM det nu skulle vara äkta så är det ju enkelt på en NG9-3 eftersom det inte finns något riktigt lås i tändningslåset utan bara en tryckplatta i botten som känner av att nyckeln trycks ner (eller i detta fallet ett finger) och skulle man då mot förmodan ha en sändare som kan sända rätt koder till bilen så kommer hakarna i låset ta tag i nyckeln och tillåta att man vrider om.

Men jag tror att det är ganska osannolikt att det där var äkta, antingen så har dom nyckeln gömd bredvid låset eller så har dom kopierat nyckelkoderna till datorn och fuskar på det viset. Att öppna och starta bilar med "brute force" metoden lär ju inte gå med rullande koder eller iaf inte på sångra sekunder...


Det jag förundras över är varför larmdioden fortsätter blinka på bilarna efter att dom har larmat av och låst upp dom ??

Och bägge 9-5:orna dubbelblinkar dvs att dioden säger att det är något fel på larmsystemet. Så antagligen har dom helt enkelt satt larmet ur spel redan innan och sen glider dom dit med en bärbar dator med gammalt trådlöst modem eller vad det nu är, någon låser upp med nyckel och dom ser ut som bilknyckarproffs...

Haha minst sagt kallsvettig! Då min Audi TT blev stulen utan brutna lås eller krossade rutor , vilket också resulterade i att Försäkringsbolaget anklagade mig för att ha kört bilen ut i skogen och sålt fälgarna. Vilket i sin tur resulterade i att den stod på en verkstad från 3 juni till sista september det året. Så ja kallsvettig är ju bara förnamnet smile .

Jo jag säger ju inte att det är omöjligt men ganska osannolikt...

Någon i kommentarerna sa någonting om att sån utrustning kostar rejält med slantar och då skiter man nog i gamla saabar för där finns ingen vinst i att sno dom och sälja stulna men har man utrustningen så kan man ju ta en svenssonbil och göra en "skrytvideo" med...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
FordRSC Los geht's, Schumacher
19 maj 2012 · 1 510 Inlägg

Det är fake, vem fan lyssnar på "Friday" frivilligt?? lol

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
san-Andreas
19 maj 2012 · 156 Inlägg

ja tror att det är äkta, då det finns rätt mycket utrustning som man kan använda i den kriminella värden.
den dosan dom har tror ja använder sig av olika frekvenser tills den hittar den som låser upp bilen, men om dom ska starta 95orna behöver de bryta tändlåset, men efter som att det inte är en äkta nyckel i den nya 93 så funkar det nog med samma procedur som för låset.

tjing
Nissan 200sx s13 "200an" (1991)
Mazda RX7 FD3S "rex7an" (1992)
gemini78 Jägermeister
19 maj 2012 · 909 Inlägg

Det är nog tyvär inte fake, dom hade ett program på Finsk polis-tv där dom visade beslagtagen utrustning från någon Ryskt bilstöldsliga och det fungerade likadant.

Dom hade monterat in en massa elektronik i en vanligt hemmagjord trälåda som läste av koder och frekvenser och låste upp bilarna och tog bort startspärren osv.

Precis som någon här tidigare skrev så har ju tex Saab sina kodningssystem på verkstaden och vad säger att någon inte kommit över den teknologin eller knäck den och gjort sina egna "nycklar" precis som nyckeln ger ifrån sig en signal att öppna dörrlåsen, larma av & ta bort starspärren kan ju en låda med rätt elektronik i eller som i filmen en bärbar datorn med sändare/mottagare sända ut precis samma signal som nyckeln.

Senast redigerat av gemini78 (19 maj 2012)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Blyfot_Racing
19 maj 2012 · 904 Inlägg

sitter du i en 93a har nyckeln i handen nära tändnings hålet så kan du starta bilen med fingret smile

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Torbo
19 maj 2012 · 64 Inlägg

Luktar fejk lång väg.
Som youtube kommentarerna:

De vet precis var bilarna finns.
Tjuvar parkerar inte precis bredvid med sin egna registrerade bil.
Motorn är varmkörd i den Vita 9-3an.
Utrustningen finns, men kostar skjortan och tar mycket längre tid för datorn att räkna koden.
Att en av "tjuvarna" säger "kolla handsfacket" tyder ju på att
de är ganska orutinerade.

san-Andreas
19 maj 2012 · 156 Inlägg
tjing
Nissan 200sx s13 "200an" (1991)
Mazda RX7 FD3S "rex7an" (1992)
VLN denkz
19 maj 2012 · 323 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
sitter du i en 93a har nyckeln i handen nära tändnings hålet så kan du starta bilen med fingret smile

Det ska jag pröva smile

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 maj 2012 · 6 170 Inlägg

VLN skrev:

Blyfot_Racing skrev:
sitter du i en 93a har nyckeln i handen nära tändnings hålet så kan du starta bilen med fingret smile

Det ska jag pröva smile

Dvs precis som jag sa wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Drunk A.Sörman
19 maj 2012 · 1 299 Inlägg

Kom en artikel om detta idag på Aftonbladet. är det en saab han lutar sig emot på bilden ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14848300.ab

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 maj 2012 · 6 170 Inlägg

Drunk skrev:
Kom en artikel om detta idag på Aftonbladet. är det en saab han lutar sig emot på bilden ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14848300.ab

Nej.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Spitchen
20 maj 2012 · 11 Inlägg

Den stora frågan är dock varför man använder sin "privata" bil? Hur svårt kan det vara att hitta just den bilen..? Samma bil används ju i majbras filmen på samma konto.

Chevrolet Nova "wrom wrom" (1970)
sonaxvax
20 maj 2012 · 490 Inlägg

Han har ju en nyckel i handen när han startar vita saaben på slutet... och den bilen är i arbetstemp redan så FEEEEJK!!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Calibra "Kalle" (1992)
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang