Meguiars, Vilka och hur? Jula polermaskin

Specialraggarn
21 maj 2012 · 512 Inlägg

Höj.

Tänkte införskaffa mig en http://www.jula.se/polermaskin-350-w-010005
Men ska jag köpa hårda/medium skivor?(blå/gul)??
Eller ska man ha en med en enkel trissa?

Sen så ska jag köpa Meguiars för att polera upp bilen med.
Men vilka av alla produkter dom har ska jag använda mig av? Såg att Mekonomen säljer Meguiars.

Svart bil. (Audin)
Vilken produkt ska jag börja med och vilken ska jag avlsuta med?

Bilen har inte så djupa repor lr så. Vill mest få bort lite små repor från tidigare tvättar m.m och få upp lystern i lacken. Och få på ett lackskydd/vax

Bara jag får reda på vilken produkt som jag ska börja med och sedan avsluta med e jag nöjd. Finns så mkt tips här på forumet om hur man gör ändå så smile

Tack för svar big_smile
MvH Henrik

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
no_fake
21 maj 2012 · 865 Inlägg

bästa e väl att ringa eller slänga iväg ett mail t meguiars.se så säger dom vilken produkt som passar dig bäst..

JUSTer
21 maj 2012 · 451 Inlägg

Kör med Gula pads

Meguiars Nya Compound

Sedan kör du Liquid Wax

Ja garanterar att du blir nöjd !

Specialraggarn
21 maj 2012 · 512 Inlägg

Känns snabbare här. Finns nog många här på garaget som vet hur man gör tongue

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Specialraggarn
21 maj 2012 · 512 Inlägg

JUSTer skrev:
Kör med Gula pads

Meguiars Nya Compound

Sedan kör du Liquid Wax

Ja garanterar att du blir nöjd !

Bara 2 olika sorter?

Förut på sonax hade jag, Cleaner, polish och vax tongue

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
JUSTer
21 maj 2012 · 451 Inlägg

Specialraggarn skrev:

JUSTer skrev:
Kör med Gula pads

Meguiars Nya Compound

Sedan kör du Liquid Wax

Ja garanterar att du blir nöjd !

Bara 2 olika sorter?

Förut på sonax hade jag, Cleaner, polish och vax tongue

Compounden tar så pass bra så de räcker med de, men du kan gå på med deras ny Polish också om du vill

JUSTer
21 maj 2012 · 451 Inlägg

Här har du en bild på hur de blir

Har kört med en runda Compounden och sedan liquid wax,

bilden är tagen 2 dagar efter behandling

http://www.vwgolf.se/album_showpage.php?pic_id=24918

spegel spegel på bilen där...

Senast redigerat av JUSTer (21 maj 2012)

Specialraggarn
21 maj 2012 · 512 Inlägg

JUSTer skrev:
Här har du en bild på hur de blir

Har kört med en runda Compounden och sedan liquid wax,

bilden är tagen 2 dagar efter behandling

http://www.vwgolf.se/album_showpage.php?pic_id=24918

spegel spegel på bilen där...

Ser bra ut ;D

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Interlagos
21 maj 2012 · 152 Inlägg

Om du använder Ultimate Compund så tycker jag att du måste köra en Polish innan vax!

Tittar man noggrant efter man använt Compund så ser man väldigt små repor efter, väääldigt små fina repor. Dessa tar Polishen bort samt att Polishen ytterligare ger glans och tar bort mindre repor och till viss del fyller i djupare repor så att dom inte syns lika tydligt.

Polishen ska man använda mjuka trissor till.

Ultimate Compund
Ultimate Polish
Och sedan Ultimate Wax!

Fungerar riktigt bra om bilen är RIKTIGT ren innan du börjar!

Lycka till!

BMW M3 (2007)
6Point1
30 maj 2012 · 192 Inlägg

Jag körde tre steg; Ultimate Compund, Ultimate Polish och avslutade med NXT Generation Tech Wax 2.0. Blev grymt nöjd med resultatet!

Interlagos
30 maj 2012 · 152 Inlägg

C_Ek skrev:
Jag körde tre steg; Ultimate Compund, Ultimate Polish och avslutade med NXT Generation Tech Wax 2.0. Blev grymt nöjd med resultatet!

Riktigt bra grejer! Skoj att det blev bra!


Jag njuter fortfarande av mitt Ultimate Liquid Wax, håller länge! Insekter och skräp fastnar inte :-)

BMW M3 (2007)
6Point1
30 maj 2012 · 192 Inlägg

Ja, varit nyfiken på det. Lättarbetat eller? Bara att köra för hand efter en vanlig tvätt egentligen väl?

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Jag körde tre steg; Ultimate Compund, Ultimate Polish och avslutade med NXT Generation Tech Wax 2.0. Blev grymt nöjd med resultatet!

Riktigt bra grejer! Skoj att det blev bra!


Jag njuter fortfarande av mitt Ultimate Liquid Wax, håller länge! Insekter och skräp fastnar inte :-)

Interlagos
30 maj 2012 · 152 Inlägg

C_Ek skrev:
Ja, varit nyfiken på det. Lättarbetat eller? Bara att köra för hand efter en vanlig tvätt egentligen väl?

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Jag körde tre steg; Ultimate Compund, Ultimate Polish och avslutade med NXT Generation Tech Wax 2.0. Blev grymt nöjd med resultatet!

Riktigt bra grejer! Skoj att det blev bra!


Jag njuter fortfarande av mitt Ultimate Liquid Wax, håller länge! Insekter och skräp fastnar inte :-)

Otroligt lättarbetat! Bästa jag testat, älskar det faktiskt! Bra mikrofiberdukar är att rekommendera, ska man vaxa hela bilen så ska man ha tillgång till minst 5 bra mikrofiberdukar.

Jag köpte Sonus Der Wonder Polishing Towel, bästa mikrofiber jag använt. Turtle suger, Sonax suger, Megs är OK men inte kanon, SMAT är inte bra till vax/polish, flertalet andra no name är inte heller bra.

BMW M3 (2007)
6Point1
30 maj 2012 · 192 Inlägg

Men du lägger på det med en applicator pad eller? Ja, det är svårt det där att hitta bra dukar. Har ett par från Dodo Juice (också grymma produkter!) som är riktigt bra.

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Ja, varit nyfiken på det. Lättarbetat eller? Bara att köra för hand efter en vanlig tvätt egentligen väl?

Interlagos skrev:

Riktigt bra grejer! Skoj att det blev bra!


Jag njuter fortfarande av mitt Ultimate Liquid Wax, håller länge! Insekter och skräp fastnar inte :-)

Otroligt lättarbetat! Bästa jag testat, älskar det faktiskt! Bra mikrofiberdukar är att rekommendera, ska man vaxa hela bilen så ska man ha tillgång till minst 5 bra mikrofiberdukar.

Jag köpte Sonus Der Wonder Polishing Towel, bästa mikrofiber jag använt. Turtle suger, Sonax suger, Megs är OK men inte kanon, SMAT är inte bra till vax/polish, flertalet andra no name är inte heller bra.

Interlagos
31 maj 2012 · 152 Inlägg

C_Ek skrev:
Men du lägger på det med en applicator pad eller? Ja, det är svårt det där att hitta bra dukar. Har ett par från Dodo Juice (också grymma produkter!) som är riktigt bra.

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Ja, varit nyfiken på det. Lättarbetat eller? Bara att köra för hand efter en vanlig tvätt egentligen väl?


Otroligt lättarbetat! Bästa jag testat, älskar det faktiskt! Bra mikrofiberdukar är att rekommendera, ska man vaxa hela bilen så ska man ha tillgång till minst 5 bra mikrofiberdukar.

Jag köpte Sonus Der Wonder Polishing Towel, bästa mikrofiber jag använt. Turtle suger, Sonax suger, Megs är OK men inte kanon, SMAT är inte bra till vax/polish, flertalet andra no name är inte heller bra.

Använder applicator Pad.

Dodo Juice har jag inte testat men har hört mycket gott om alla deras produkter.

BMW M3 (2007)
6Point1
31 maj 2012 · 192 Inlägg

Samma här. Så jag testar deras underhållsmedel Red Mist nu. Blir så jäkla blankt och halt, riktigt nice. Deras Supernatural Wax ska ju också vara sinnessjukt bra vilket det borde vara med tanke på att en burk kostar 800 spänn drygt. smile

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Men du lägger på det med en applicator pad eller? Ja, det är svårt det där att hitta bra dukar. Har ett par från Dodo Juice (också grymma produkter!) som är riktigt bra.

Interlagos skrev:

Otroligt lättarbetat! Bästa jag testat, älskar det faktiskt! Bra mikrofiberdukar är att rekommendera, ska man vaxa hela bilen så ska man ha tillgång till minst 5 bra mikrofiberdukar.

Jag köpte Sonus Der Wonder Polishing Towel, bästa mikrofiber jag använt. Turtle suger, Sonax suger, Megs är OK men inte kanon, SMAT är inte bra till vax/polish, flertalet andra no name är inte heller bra.

Använder applicator Pad.

Dodo Juice har jag inte testat men har hört mycket gott om alla deras produkter.

Interlagos
31 maj 2012 · 152 Inlägg

C_Ek skrev:
Samma här. Så jag testar deras underhållsmedel Red Mist nu. Blir så jäkla blankt och halt, riktigt nice. Deras Supernatural Wax ska ju också vara sinnessjukt bra vilket det borde vara med tanke på att en burk kostar 800 spänn drygt. smile

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Men du lägger på det med en applicator pad eller? Ja, det är svårt det där att hitta bra dukar. Har ett par från Dodo Juice (också grymma produkter!) som är riktigt bra.


Använder applicator Pad.

Dodo Juice har jag inte testat men har hört mycket gott om alla deras produkter.

När man väl börjar köpa grejer så finns det ingen hejd... :-) Stod och höll i Megs Ultimate Quick Detailer, deras underhållsmedel idag...  Ännu en grej jag intalar mig själv "måste köpa". Jag saknar tiden att använda alla grejer, hehe. Så det blev inget köp idag (kanske imorn)

Ett märke jag är sugen på att testa: Auto Finesse

BMW M3 (2007)
Specialraggarn
31 maj 2012 · 512 Inlägg

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Samma här. Så jag testar deras underhållsmedel Red Mist nu. Blir så jäkla blankt och halt, riktigt nice. Deras Supernatural Wax ska ju också vara sinnessjukt bra vilket det borde vara med tanke på att en burk kostar 800 spänn drygt. smile

Interlagos skrev:

Använder applicator Pad.

Dodo Juice har jag inte testat men har hört mycket gott om alla deras produkter.

När man väl börjar köpa grejer så finns det ingen hejd... :-) Stod och höll i Megs Ultimate Quick Detailer, deras underhållsmedel idag...  Ännu en grej jag intalar mig själv "måste köpa". Jag saknar tiden att använda alla grejer, hehe. Så det blev inget köp idag (kanske imorn)

Ett märke jag är sugen på att testa: Auto Finesse

har Quik Detailer. Helt underbar, för å få bort pollen m.m efter den e nytvättad smile big_smile

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Interlagos
31 maj 2012 · 152 Inlägg

Specialraggarn skrev:

Interlagos skrev:

C_Ek skrev:
Samma här. Så jag testar deras underhållsmedel Red Mist nu. Blir så jäkla blankt och halt, riktigt nice. Deras Supernatural Wax ska ju också vara sinnessjukt bra vilket det borde vara med tanke på att en burk kostar 800 spänn drygt. smile


När man väl börjar köpa grejer så finns det ingen hejd... :-) Stod och höll i Megs Ultimate Quick Detailer, deras underhållsmedel idag...  Ännu en grej jag intalar mig själv "måste köpa". Jag saknar tiden att använda alla grejer, hehe. Så det blev inget köp idag (kanske imorn)

Ett märke jag är sugen på att testa: Auto Finesse

har Quik Detailer. Helt underbar, för å få bort pollen m.m efter den e nytvättad smile big_smile

Nu måste jag köpa den big_smile

BMW M3 (2007)
SAAB_4ever
31 maj 2012 · 767 Inlägg

Glöm inte att använda deras clay bar innan du börjar polera bilen så du får bort alla som små asfalts prickat tex som du inte fått bort innan

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang