1913
Sök

Får en helt ny bil snart, Lack försegling och Rost skyddsbehandling.

Gladen Beetle
237 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
Emilius skrev:
Så mycket apelsinskal som det brukar vara på nya bilars lackeringar skulle nog jag våtslipa klarlacken och polera upp om jag fick en ny bil..

Har ej sett några då jag gick igenom det. Kan ju komma sen vem vet. Men ska se över möjligheten sedan smile Bilen är inne på Rostskydds behandling i nuläget. smile

arenwik
6 juni 2012
Roger_ skrev:
Jag lägger på ett 1 komp från smartab silver one så lacken kan andas på nya Volvo bilar ! Smartab själv säger att man kan lägga deras 2 komp på oxå utan problem o det är många som gör det

Dom säger mycket tokigt, alltid lika intressant att lyssna på faktiskt lol

Avstängd
1 714 Inlägg
7 juni 2012
NickeEriksson skrev:
Emilius skrev:
Så mycket apelsinskal som det brukar vara på nya bilars lackeringar skulle nog jag våtslipa klarlacken och polera upp om jag fick en ny bil..

Har ej sett några då jag gick igenom det. Kan ju komma sen vem vet. Men ska se över möjligheten sedan smile Bilen är inne på Rostskydds behandling i nuläget. smile

Det var inget jag rekommenderade till dig dock,
det är nog mest om man ska ställa ut bilen och inte köra den så mycket.

1 581 Inlägg
30 juni 2012
Vad skulle det kosta tro att lämna in helt ny bil till lackeringsfirma för våtslip och ett extra lager klarlack och sedan våtslip och polering så man vet att det är mkt klarlack runt om och bilen blir en spegel?

JFfoto
30 juni 2012
Fellow skrev:
Vad skulle det kosta tro att lämna in helt ny bil till lackeringsfirma för våtslip och ett extra lager klarlack och sedan våtslip och polering så man vet att det är mkt klarlack runt om och bilen blir en spegel?

Blir ju inge bra?

våtslipa - polera - lacka?

1 581 Inlägg
30 juni 2012
Nej, våtslipa, lacka, våtslipa, polera. Våtslipar för att gamla klarlacken ska jämnas ut och sen på med mer och sedan våtslipa upp en fin yta igen nu när du har mer klarlack och polera.
Det är i princip alltid väldigt snålt med klarlack på bilarna från fabrik.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
30 juni 2012
VAG har ju 12 års rostgaranti. Ska du ha bilen så länge ??

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

1 581 Inlägg
30 juni 2012
JaggaChafen skrev:

Vet inte hur det är med dina bilar men den så kallade "rostskyddsgarantin" är lika värdelös som arbetsförmedlingen.
Senast redigerat av Fellow (30 juni 2012)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
30 juni 2012
OK vet6 bara att BMW å Mercedes å Ford å Volvo åtgärdar massvis

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
30 juni 2012
Och till er som undrar om Lackkonservering så kan du faktiskt mista lackgarantin om du använder det. Volvo har börjat å testa detta vilka som e skadliga å vilka som inte e det.

Testerna e inte helt klara än å dom e inte oficiella. Men Lehages grejjer va OK iaf

1 958 Inlägg
30 juni 2012
JaggaChafen skrev:
Och till er som undrar om Lackkonservering så kan du faktiskt mista lackgarantin om du använder det. Volvo har börjat å testa detta vilka som e skadliga å vilka som inte e det.

Testerna e inte helt klara än å dom e inte oficiella. Men Lehages grejjer va OK iaf

Enligt en polare till brorsan så står det i Volvos instruktionsbok att Smartabs Lackförsegling är godkänd att använda på Volvo. Jag har ej läst det själv men det är iaf vad han sa till mig.
Senast redigerat av Mr_Lööf (30 juni 2012)

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
30 juni 2012
JaggaChafen skrev:

Lahegas skydd har vart oficiellt i snart ett år.

Gladen Beetle
237 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
JaggaChafen skrev:

Om man tittar till det att VAG inte lagt på nått rost skydd alls på bilen från början så. Förzinkning är ju försvunnen efter tillverkningen och stora delar var bara ren metall på underredet. Sen lite grundfärg och vax på sina ställen. Bilen hade antagligen varit rätt genomrostad efter 5-6 år. Rost garantin är som utlovas är lite som att spela på lotto.

Med sagt att det är investering för bilen och jag kan plöja ner pengar i sånt som i andras ögon kan verka onödigt. smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 juni 2012
Varför rekomenderar du inte ditec Jill?

Muttley
30 juni 2012
JaggaChafen skrev:
OK vet6 bara att BMW å Mercedes å Ford å Volvo åtgärdar massvis

Men mercedes var ju uppe i tablån för att skita i sina kunder. De var tvunget att ha rostat genom plåten.   Men där är dåligt med rostskydd på bilarna så de skadar inte alls att åtgärda detta direkt när man får ut bilen från handlaren.

Sök