Vad för avgassystem till 850?

TexaL
28 maj 2012 · 308 Inlägg

Hej. Har suttit ett 3" rör på min 850 innan, men var tvungen att sätta ditt ett original innan besiktningen.

Nu är det dags att sätta dit ett nytt rör igen, och frågan är vilket : D

Standardavgassystem, halvsats – 850 – fr 2221 kr
Rostfritt avgassystem, halvsats – 850 GLE/GLT – fr 3226 kr
Rostfritt sportavgassystem, halvsats – 850 & V70 med 2-hjulsdrift – fr 3821 kr

Det ska vara från katalysatorn. Vad är skillnaden på dessa avgassystem rollyikesbig_smile

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Larschon Beslutsångest.
28 maj 2012 · 322 Inlägg

Standard är standard, rostfritt är rostfritt, rostfritt SPORTsystem är ett rostfritt sportsystem...
De två första är väl ingen skillnad förutom rostfritt/icke rostfritt.

Kör på sportsystemet?

TexaL
28 maj 2012 · 308 Inlägg

Larschon skrev:
Standard är standard, rostfritt är rostfritt, rostfritt SPORTsystem är ett rostfritt sportsystem...
De två första är väl ingen skillnad förutom rostfritt/icke rostfritt.

Kör på sportsystemet?

Så långt hänger jag med big_smile

Men vad är skillnaden på sportsystem och standard?

Sportsystem = grövre? (Mer tum?)

Vill ha ett 2,5-3" rör o.O

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Larschon Beslutsångest.
28 maj 2012 · 322 Inlägg

Sportsystem brukar ligga på 2,5-3''. Eller? Någon får rätta mig isf...

TheSame Creeper
28 maj 2012 · 176 Inlägg

Sportsystem ska ge ett goare ljud och BRUKAR vara på 2.5" till volvo.

Men varför bara köra på cat-back? Låt volvo femman andas, låter ju så förbannat gott! big_smile

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04
Volvo 240GL (1992)
turbodeath
28 maj 2012 · 2 452 Inlägg

varför fick du byta för besiktning undrar jag?

döden kommer tillbaka
TexaL
28 maj 2012 · 308 Inlägg

Frågan är du ifall man borde skaffa 2,5" eller 3" rör.. 3" är ju grövre ljud, men folk säger att det är "bättre?" med 2,5".. Why?

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
TheSame Creeper
28 maj 2012 · 176 Inlägg

Det finns egentligen ingen annledningatt ha 3" cat-back. Vill man ha 3" så ska de vara främre rören!

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04
Volvo 240GL (1992)
TexaL
28 maj 2012 · 308 Inlägg

TheSame skrev:
Det finns egentligen ingen annledningatt ha 3" cat-back. Vill man ha 3" så ska de vara främre rören!

Okej smile skulle du kunna motivera lite varför så att man lär sig och inte bara gör som andra säger:rolleyes:

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
turbodeath
28 maj 2012 · 2 452 Inlägg

är egentligen första delen som är viktigast o ha i 3 tum efter katen så räcker det med 2,5 tums system

döden kommer tillbaka
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 maj 2012 · 10 427 Inlägg

Om man har roat sig med att titta in i en ljuddämpare från ett sportsystem och en från
ett "standardsystem" så brukar man oftast "se ljuset" genom sportljuddämparen. wink tongue
Vilket även förklarar det ofta högre ljudet.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
TexaL
29 maj 2012 · 308 Inlägg

VART hittar man 2,5" - 3" avgasrör från Kat. begagnat? Kollat igenom hela blocket/garaget/skroten utan framgång :'( someone help me!

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Februaripojken
29 maj 2012 · 112 Inlägg

Köp rör på biltema smile

Volvo s40 "Like A Boss" (1997)
Drunk A.Sörman
29 maj 2012 · 1 299 Inlägg

Finns väll absolut ingen anledning å köpa främre rör till en Standard sug femma? bakre räcker det gott med 2.5 på dessa dom bröttar ganska duktigt:) på t5 motorn är ju 3tum hela vägen underbart men inte på en sugis tongue

TexaL
30 maj 2012 · 308 Inlägg

Drunk skrev:
Finns väll absolut ingen anledning å köpa främre rör till en Standard sug femma? bakre räcker det gott med 2.5 på dessa dom bröttar ganska duktigt:) på t5 motorn är ju 3tum hela vägen underbart men inte på en sugis tongue

Tänkte ju bak från kat. Bara? :p inte det?

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Drunk A.Sörman
30 maj 2012 · 1 299 Inlägg

självklar kan du köra med 3tum från katt eller 2.5.Tänkte bara på alla som tyckte att du skulle byta det främre röret smile

TheSame Creeper
30 maj 2012 · 176 Inlägg

Borde kanske kollat upp vad för motor du hade innan jag skrev, förutsatte att de var turbo motor eftersom de hade vart 3" innan. Men men, man lär sig. Som Drunk skrev här innan så är 3" främre rör bra för turbo motorer.

Tycker ett 2.5" sport system på sug femmor låter brutalt gott! Håller på att sätta ihop en förgasar femma till polarens Amazon. Kommer låta brutalt gott!

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04
Volvo 240GL (1992)
TexaL
31 maj 2012 · 308 Inlägg

TheSame skrev:
Borde kanske kollat upp vad för motor du hade innan jag skrev, förutsatte att de var turbo motor eftersom de hade vart 3" innan. Men men, man lär sig. Som Drunk skrev här innan så är 3" främre rör bra för turbo motorer.

Tycker ett 2.5" sport system på sug femmor låter brutalt gott! Håller på att sätta ihop en förgasar femma till polarens Amazon. Kommer låta brutalt gott!

Fy vad Nice! smile men jag har lite beslutsångest ifall jag ska köra 2.5 eller 3 tum. Eller helt enkelt 2.5 hela vägen från kat med 3 tums slutrör!?

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
TheSame Creeper
31 maj 2012 · 176 Inlägg

Ska du annvända bilen till vardags så är 2.5" bäst, 3" kan låta lite väl mycket. Beror självklart på vilka/vilken ljuddämpare du har på.

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04
Volvo 240GL (1992)
TexaL
31 maj 2012 · 308 Inlägg

TheSame skrev:
Ska du annvända bilen till vardags så är 2.5" bäst, 3" kan låta lite väl mycket. Beror självklart på vilka/vilken ljuddämpare du har på.

Använder den väl bara på helgerna.. Och när jag väl kör så vill jag ju att det ska låta ordentligt smile) men fortfarande att den ska vara tyst när jag kör på låga varv och låta otroligt brutalt när jag drar på med kickdown :d

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang