Dragonbreath skrev:
HAHAHAHAHA
jadu hoppas besiktningsmannen inte kan så mkt om corvette ;D
antar du inte har orginal kammar?
skönt ljud

Bilen är inte helbilsgodkänd så det är coolers, det är nog lite väl luddigt att som besiktningsman säga att man höjt effekten bara genom att lyssna på avgasljudet. Går ju att skylla på att man bytt avgasrör bara.

Men ja, det sitter extremt vassa kammar på med alla dess tillbehör. Det är ju därför jag sitter i bilen med en laptop och byter till besiktningsmappen jag fixade tidigare där tändningen är backad 10-12 grader, så det blir lite mer flås. Åker ju ut alldeles för mycket oförbränd soppa på tomgång med sån overlap, men kattarna fixar det om man bara får lite mer luftgenomströmning.
kameramannen skrev:
Öhh - var remmen på kompressorn när den gick igenom? Antar att han var både blind OCH döv.
Ja, remmen var på, det är ju det som är hela tanken med att ha kompressorn kvar. Du kan inte plocka av remmen utan att ta bort kompressorn. Det är mycket lättare om man har en skruvkompressor som sitter rätt på motorn, då går det byta rem på en kvart.
Grejen är att det inte spelar någon roll om kompressorn låter. Är den inte inkopplad så tillför den ingen effekt och kan inte besiktningsmannen se att det är en kompressor så kan han heller inte göra något. EGENTLIGEN så får kompressorn sitta på utan "skyddet", men det blir väl för uppenbart eller nått då. Skulle ju kunnat rikta om luftröret mot kylaren och sagt att det är en kylfläkt.

Skitskönt att komma igenom bara med att ta bort IC och flytta filtret och sätta på ett skydd.

(Och i vårt fall även sätta dit katalysatorer.)
Caffe skrev:
Ibland kan man få igenom vad som helst om man skickar in en okunnig söt tjej. Men tydligen funkar biltemahinkar lika bra.

För det första så är det mest Linn som mekar, inte jag, hon har mekat bra mycket mer i sitt liv än jag gjort med tanke på att hon tävlat i offroad-orientering (kolla hennes profil), så hon är långt från okunnig.

Sen kanske jag är mer kunnig på förbränningsmotorteori, men det är för jag gått en kurs i förbränningsmotorteknik här på KTH.

Sen var det inte Linn som besiktigade bilen, det var ägaren till Racefactory som gjorde det, där vi även mekade med bilen. Han var skitsnäll som hade tid över på morgonen, så slapp Linn ta ledigt från jobbet.