Centrallåset i min 740 fungerar just nu enbart för att låsa framdörrarna. Dvs vid upplåsning låses enbart förardörren upp, passagerardörren måste öppnas inifrån. Däremot när man väl öppnat den och låser förardörren så låses även passagerardörren. Vid låsning tycker jag mig även höra nåt som klickar till i ena bakdörren, den går dock inte att öppna så vet inte om den faktiskt funkar.
Vart ska jag börja med att felsöka detta? Jag tänker ju att givaren i förardörren knappast kan vara sönder eftersom det funkar att låsa, och motorn i passagerardörren lär ju inte vara sönder heller av samma anledning. Försökte med haynes som vägledning att hitta reläet, men tyckte det var ganska uselt dokumenterat vilket relä som var vilket. Har läst på diverse forum att det ska vara reläet i mitten på främre raden, där har jag dock ett tomt hål. (Men är det främre rad i färdriktning, eller främre rad ur min vinkel när jag öppnat säkringsluckan?)
Vore kul med ett fungerande centrallås eftersom jag är ganska trött på att behöva öppna dörrarna inifrån, så alla tips tages tacksamt emot.