Baslåda och koppla ljud W124

Eriksson121
30 maj 2012 · 66 Inlägg

Tjenare! Har hört att de är svårt att få ljudet in i coupen på dessa bilar pga tanken bakom ryggstödet.
Är enda lösningen att köpa en baslåda att lägga under sätet/soffan?
För att börja kapa eller förstöra på något sätt kommer inte på fråga.
Någon som har något tips på att dra kablar snyggast och smidigast i bilen? helst utan att behöva demontera ner hela rubbet.
Mvh

Rickard-v
4 juni 2012 · 2 665 Inlägg

Bygg en liten låda till en långslagig 8" under handskfacket. Det gjorde jag en gång till en jobbarkompis.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Drönirettab
4 juni 2012 · 21 761 Inlägg

Eriksson121 skrev:
För att börja kapa eller förstöra på något sätt kommer inte på fråga.

Har den några hål i hatthyllan där det har suttit högtalare eller är den helt okapad?

Kniffarn
4 juni 2012 ·

när jag byggde bas i en polares w124 vart det faktiskt över förväntan trots att lådan bara står i skuffen, och ja jag vet att man inte ska ha det så. smile

Eriksson121
4 juni 2012 · 66 Inlägg

Drönirettab skrev:

Eriksson121 skrev:
För att börja kapa eller förstöra på något sätt kommer inte på fråga.

Har den några hål i hatthyllan där det har suttit högtalare eller är den helt okapad?

Den är helt okapad  smile

Eriksson121
4 juni 2012 · 66 Inlägg

Kniffarn skrev:
när jag byggde bas i en polares w124 vart det faktiskt över förväntan trots att lådan bara står i skuffen, och ja jag vet att man inte ska ha det så. smile

Okej låter intressant.. Nästa fråga är: Hur mkt jobb var det att dra kablarna seriöst? inga volvolagningar med synliga kablar osv..
mvh

Kniffarn
5 juni 2012 ·

om jag minns rätt så var det inga större problem, men vid bakre sätet tycks jag minnas att det var trångt, iaf där vi drog dem smile

b0rate
5 juni 2012 · 14 Inlägg

Har du inget hål för första hjälpen låda? Jag hade det i min iaf så det va bara att porta där. Gör man på en eftermiddag och det går att återställa lätt. Döljs snyggt under luckan för första hjälpen också ^^)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang