11469
Sök

Hur kommer det att funka med JL audio 6W0 o trius tillsammans?

6 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Som rubriken lyder. Ska skaffa nytt framsystem. Är väldigt sugen på att köra JL audios 6WO som mid och ha trius och en dls UP1C diskant på toppen. Kommer detta att funka bra?

Har ingen erfarenhet själv utav 6.5:an, men den verkar väldigt lovande. Nån som hört hur den pallar att spela midbas? Kan man pressa upp den till typ 160hz tro? tänkte lägga delning typ där nånstans... för det borde väl inte vara några problem för triusen att spela ner till 160hz va?

Har två frågor till: Har just nu ett ca23 som jag driver mitt nuvarande framsystem med (dls ms5) Men ska byta det steget vilken dag som helst till ett a2. Och då är frågan, om jag nu byter till JL audio middarna och triusen. Ska jag ha kvar ca23:t och köra midbasarna på det, och använda a2 steget att driva triusarna och diskanterna med? För att få full effekt ur middarna tänkte jag, eller ska man köra hela framsystemet på a2 steget?

Sista frågan då, vars kan man få tag i vettiga trevägsfilter till det framsystemet? För jag antar att det måste bli nåt lite "custom" filter? Eller finns det färdiga trevägsfilter där du kan ställa delning och sånt själv? (är lite ny på det här med delning... tongue)

Kommer det att låta ok med det framsystemet? eller har ni några andra tips på framsystem som rockar? big_smile

Just ja, har två st ur10:or som drivs av ett a6 i skuffen, som framsystemet ska möta upp. (därav framsystem byte ^^)

Tack på förhand!

Mvh Sunde

6 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Ingen som har hört JL audios 6WO? Eller tips om slutstegen? Eller delningsfilterna?

Vore jättebra med nåt svar... smile

1 631 Inlägg
25 september 2006
Det är inga problem för en 6.5a att spela UPP i frekvens. 160 hz är inga problem.

Du bör köra systemet aktivt, dvs använd båda stegen. Då har du fria händer för att prova delningar du tycker funkar. Med passiva filter är det betydligt krångligare att prova sig fram. Dock bör du dela passivt mellan Trius och diskant (om du nu tycker du behöver diskanten).

Framsystemet kommer säkert låta väldigt trevligt.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök