Jag har dels ett kit från "K-Sport" (coilovers till M5 E39), ett annat kit från D2 (coilovers till M3 E36) samt ett "big brake kit" från K-Sport till M5 E34. Gällande coiloversen går/gick det "rykten" om att det ena är bättre än det andra osv, JAG kan inte märka nån skillnad iaf. Varför valde jag då olika kit till bilarna??? Enkelt, färg anpassning/matchning efter bilens ytterkulör. Jag tittade även på Before-Christ Racing (BC Racing *hehe*) men de föll bort på att de hade fel kontrast färg. Den största anledningen till att jag valde dessa "Kina kit" är förhållandet mellan pris/prestanda. När jag valde coilovers var det ganska givet att det skulle bli ett "Kina kit" då jag inte var/är villig att ge uppåt 20" för KW, dessutom vill jag inte ha höjdjustering genom att flytta fjädertallriken utan "rikitg justering" som på "Kina kiten". När det kom till bromsarna var jag först inne på AP-Racing, pratade med "en känd bromsguru" på PEAN o förklarade mitt behov, dvs "snygga bromsar som funkar minst lika bra som original". Först räknade vi lite snabbt på ett AP kit, tror det landade på runt 45" för 4 ok & skivor inkl belägg. Helt OK pris, MEN det var INTE bolt-on, jag skulle alltså bli tvungen att tillverka adaptrar/bells själv...Efter lite om och men så nämner mannen jag pratar med att egentligen så skulle ju ett XYZ-kit passa mig alldeles utmärkt, det är "bolt-on", ser bra ut, o bromsar minst lika bra som original (storleken jag funderade på var/är 355mm skivor runt om). Efter att ha fått detta förslag från denna bromsguru var valet enkelt. Sen att det INTE är världens bästa bromsar vet jag, men de funkar ypperligt, bitter så in i (inte bara jag som säger så utan även min mek som testade grejerna med rejäla inbromsningar från hög fart, de biter bättre ju varmare de blir), samma kommentar hade han om coiloversen till E39, han var mycket förvånad över hur "bra" de kändes på bilen vid inspirerad körning (ja han provkörde den bilen med).
Så länge man är införstådd med att "Kina grejer" aldrig kommer vara "top of the line" så kommer man inte bli besviken, du får fin optik tillsammans med fin finish o god prestanda, o det är väl vad de flesta "gorgare" vill ha...
Edit: Bromskitet från K-Sport var INTE bolt on, det saknades "styr hål" i de främre bellsen, dessa fick fräsas i efterhand, en kostnad som den svenska importören stod för, toppen! Sen om det var "klanteri" hos K-Sport eller en miss i deras katalog vet jag inte, men problemet löstes snabbt o lätt. Bak så fanns det inga kit till M5 E34 utan endast 535i E34, så det var ett sådant kit jag "chansade" på, passade bolt-on

. Givetvis fick man modifiera bromssköldarna bak, dvs ta bort den vikta kanten, fram finns det inga vikta kanter på sköldarna.