Mitsubishi Evolution VIII 8 / Stance and tuning 2013/2014 DEL 2
Motorn är renoverad och är hel smidd numera, nu letar jag efter dom sista små delarna så jag kommer till 500 WHP. Projektet innehåller även stance fitment stuk! Och små uppdateringar så evon blir välkommen till träffar runt om i sverige! Följ gärna projektet och lämna gärna en kommentar! MVH
Andersson_T5 skrev: Detta kommer följas lycka till:)
Tackar En så kallad expert på motorer kollade på motorn i morse och han kunde säga till 99,9 % säkerhet att hade jag kört 1-5 min längre så hade hela skiten brakat ihop. Tog bort alla lager vid vevstakarna och det såg kanon ut, så vi behöver varken ta bort veven eller slipa om den! Riktigt skönt då jag annars måste hinka ut hela motorn.
Beställde även hem 3liter Motul 300 75w90 till växellådan då jag tycker den går trögt när man ska växla fort och är varm. Borde vara tvärt om!?
Tänkte köra på formula f1 okq8 oljan till motorn. någon som har ett bättre tips?
Nickyk skrev: Motul vet jag är bra, men det är en beställnings vara. har nämligen tillgång till F1 oljan, men får nog ta och beställa lite oljor från JRM
Castrol edge sport 10w60 finns ju på mekonomen annars =P
Sant, men men motul är nog lite bättre Dyrt=bra? ;D
Nu har jag Kollat och suttit och tänkt på en sak..
Det här med extern "screamerpipe" wastegate.
Jag funderar på att köpa ett grenrör med inbyggd anslutning till ext wastegate.
Nu till frågan. MÅSTE jag ta bort Orginal WG som sitter på turbon eller går det att strypa den på något sätt eller hur funker hela procesen? Har tänkt att koppla in Ext WG och hur går jag då till väga med en 38mm Wg.
Varit i garaget i dag med några polare och fixat lite bara, lackade intercoolern och snyggade till den och gjorde klart lysena! Silikon runt hela så det inte kommer kondens i dom så nu ska dom vara täta.
Men har även kollat lite runt turbon och insåg att det bara är 2,5" downpipe så det måste jag byta och även kolla upp turbon så allt är okej.
Ska ner till garaget i morgon igen och ta bilder då jag glömde kameran hemma. Kan även ta kort på lagrena och veven, delade meningar där hur vida skadade dom är, men det kommer snart bli bra
Anubis skrev: Blev riktigt bra med lyserna du kan få göra.mina med :-P
Gjorde min polares i förrgår, blev kanon där med! det är enklare än vad man tror, bara att våga
Va bra då tar du mina med då
Det är simpelt
Ta värmepistolen och värm ganska mycket runt om. Ta en skruvmejsel eller dylik och försök böj upp glaset på undersidan så att glaset kommer ut, fortsätt att värma så drar du bara isär lyktorna. klart, bara att börja lacka med matt svart ett par lager och ta bort blinkersglaset.
att sätta tillbaka dom är väl det viktigaste. jag använde det lim som satt kvar. jag värmde och tröck dit glaset och på med massor av silikon tätning runt om.