11452
Sök

Någon som vet vad det kan vara för fel på mitt steg?

4 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Tjena!
Jag fick ett slutsteg av min farbror här om dagen. Anledningen till att jag fick det var att det inte funkar som det ska. När allt är inkopplat och jag slår på stereon så klipper steget hela tiden. Det är alltså inte högtalarna som klipper, utan det är själva störmmen till steget som klipper varannan sek. så steget hoppar igång å stängs av, hoppar igång osv. Kan det vara någon komponent i steget som är paj eller vad tror ni det kan vara? Slutsteget har varit inkopplat i 2 olika kabelsystem så det ska inte vara nå fel på kablarna..
Mvh skrotis

bmxdalle
21 september 2006
Det e någon komponänt som e brännt i steget.
Den går i "skyddsläge" för att inte pajja steget mer..

Brukar inte vara så stora problem, men dyr arbetskostnad om man inte kan fixa det själv

4 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
okej, kan man mäta eller kolla upp vilken komponent som är trasig? Är lite tekninsk av mig så det skulle jag nog kunna byta ut om jag bara visste vilken komponent det var..

bmxdalle
22 september 2006
Jag vet faktiskt inte om man kan mäta det men man borde nästan se om man öppnar det, om det e bränt någonstans eller att "koppar" slingan e missfärgad någonstans..
Lyck till

Kocken
487 Inlägg
22 september 2006
kolla att du har tillräckligt med strömförsörjning till steget. Hur grova kablar använder du? För tunna kablar gör att steget inte får tillräckligt med ström och därför kan de slå av sig.

4 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Bebbo skrev:
kolla att du har tillräckligt med strömförsörjning till steget. Hur grova kablar använder du? För tunna kablar gör att steget inte får tillräckligt med ström och därför kan de slå av sig.

Jag har 21 kvadrats kabel till + och 32 kvadrats kabel till jord sen remoten spelar väl egentligen ingen roll men den drog jag 2.5 kvadrats till.

Ska kolla om det är något som är brändt inuti steget.. Pappa hade en kompis som hade en såndär butik som lagar tv, radio, bilstereo, kontroller och dylikt, men han har lagt ner butiken sad Nån som vet vart man kan lämna in det så dom kan kolla om det går att laga och vilken komonent det ska va, helst i närheten av Väserås.?

Kocken
487 Inlägg
22 september 2006
Lies på Tunby tror jag sysslar med lite sånt. Vad är det för slutsteg?? Annars kan du ju kolla på BRL eller MDS om det är någon modell som de säljer.

4 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Bebbo skrev:
Lies på Tunby tror jag sysslar med lite sånt. Vad är det för slutsteg?? Annars kan du ju kolla på BRL eller MDS om det är någon modell som de säljer.

Okej, jag vet faktiskt inte vad det är för steg. å det står inte på heller, men det liknar ganska mkt ett dls med dess design, eller vad man ska säga.

Sök