Om batteriet har 15 V med motorn avstängd så ger generatorn någon form av laddning, annars kan spänningen inte vara så hög. Jag tycker dock att det är lite i överkant, spänningen borde hålla sig några tiondelar lägre. Kolla multimeterns eget batteri, det kan visa ganska konstiga värden när det interna batteriet är dåligt.
Hur trögt går startmotorn?
Eftersom det visar 8 V så ska startmotorn gå ordentligt segt, men går startmotorn med ganska normal hastighet så stämmer det inte med 8 V.
Kolla vart den går och se så att den inte kortsluter någon annanstans, sedan borde det nog gå att klippa bort kabelbiten där det har "svetsat" och skarva ihop. Den kabeln är säkert till laddlampan, antar att den sitter på generatorns D+.
Om det nu är laddkabeln så får du sedan kolla upp om generatorn laddar som den ska igen, det kanske finns en risk att dioderna inuti generatorn har tagit stryk av en sån där sak och laddningen riskerar att bli knäpp (hög spänning). Är dock inte helt säker på den saken.
Kolla vart den går och se så att den inte kortsluter någon annanstans, sedan borde det nog gå att klippa bort kabelbiten där det har "svetsat" och skarva ihop. Den kabeln är säkert till laddlampan, antar att den sitter på generatorns D+.
Om det nu är laddkabeln så får du sedan kolla upp om generatorn laddar som den ska igen, det kanske finns en risk att dioderna inuti generatorn har tagit stryk av en sån där sak och laddningen riskerar att bli knäpp (hög spänning). Är dock inte helt säker på den saken.
Ok du råka inte veta vad det är för färg på den som går till laddlampan?
varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?