Jag tycker det är skitsnack att BMW skulle vara överskattat, jag har varken Breitling-ur eller svindyr cykel men kör trots det bilar från Bayern. Prestige eller varumärke funderar jag inte över, utan kör BMW för att det är bilar som håller extremt väl och blir billiga i drift.
Det är dom inte ensamma om visserligen det finns många andra bra bilar, men det är inte många som kombinerar detta med den körglädje och det finlir BMW gör. Ta Toyota som ett exempel, mycket välbyggda bilar men dom saknar både körglädje och karaktär samt interiören känns utvecklad i samarbete med McDonald´s Happy-meal avdelning.
En Touring är inte direkt rymlig, eller var inte så förr, men från samma land finns Mercedes som är likt BMW i mycket. Deras E-klass bjuder på stora utrymmen (Utan problem i klass med Volvo) i kombination med bra driftsäkerhet, den finns även med sju säten om det skulle locka?
Är det utrymmen, och eventuellt två extra säten åt ungarnas bekanta baktill, du prioriterar tycker jag du skall titta på E-klass. Dom rostar gärna men håller annars bra, och kostar inte mer i drift än någon annan Svensson-kombi.
Senast redigerat av Rquired (13 juni 2012)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.